Consejos exprés: Trail Malalties Minoritàries

00 TRAIL MALATIES MINORITARIES GUIA CORREDOR ANALISIS RECORRIDO RECORREGUT CONSEJOS EXPRES

El Trail Malaties Minoritàries  és la versió de muntanya de la Cursa Solidària Malaties Minoritàries, proves de caràcter solidari (els beneficis van destinats a l’Institut de Recerca Germans Trias i Pujol) i oberta a tot tipus d’edats i nivells (corredors i caminants).

Amb base al complex hospitalari de Can Ruti, que és on està situada la línia de sortida i arribada, presenta uns circuits divertits i on toca suar de valent, que ara mateix et passo a explicar.

Gràcies a Javier Moya per tota l’ajuda. 

facebook logo 1 PÀGINA DE FACEBOOK
telegram 1
AH! CANAL A TELEGRAM
social icon instagram I TAMBÉ A INSTAGRAM
WhatsApp Logo I CANAL DE WHATSAPP

Accesos directes

· BRICONSEJOS
· TRAIL 12k: ESTRATÈGIA
· TRAIL  12k: RECORREGUT
· TRAIL 7k: ESTRATÈGIA
· TRAIL 7k: RECORREGUT


  • Lloc: Badalona
  • Horari: Diumenge, 2 de juny
    • Trail 12k : 8.15
    • Trail 7k: 8.30
    • Caminada 7k: 8.35
    • Caminada 3k: 8.45
  • Distància:
    • 12k: 12 km (609 D+)
    • 7k: 7,7 km (346 D+)
    • 3k: 3,1 km (153 +D)
  • Inscripcions
  • Terreny: 45% pista– 50% corriol – 5% asfalt
  • Recorregut:
  • Reglamento
  • Puntúa: Lliga Trail Championchip (el 12k)
  • Avituallaments:
    • 12k: 2 en cursa (km 4 i 8,1) i a meta
    • 7k: 1 en cursa (km 4) i a meta
  • Tiempo límite: 2h 45′
  • Extras: Guarda-roba, caminada familiar de 3 km

BRICONSEJOS

REVISION TRAIL MALATIES MINORITARIES 95

¿És un trail exigent? La de 12 km és dureta i una mica tècnica, la de 7 km és molt més apte per a tot tipus de corredors

LA de 12 km  a més del desnivell (+ de 600 positius en 12 km) ja et confirma que tindràs pujades bastants verticals, especialment la que et porta a la pista de la Torre Vigia: agònica i amb alguna grimpada, fins i tot. Per un altra banda té una baixada bastant larga abans d’aquesta pujada  amb un camí bastant irregular: amb pedra, alguns salts, revolts… que s’ha de prendre amb precaució.

En quant a la de 7 km, molt més assumible ja que evita aquest tram i la pujada al Coll de l’Amigó és exigent però per pista ample i  més apte per fer-la trotant. La resta del circuit que comparteixen les dues curses són molt més fàcils, amb algun punt complicat, però molt corribles.

Quin tipus de vambes porto? 

untitled-1Sempre millor unes de trail que tinguin bona adherència, però a la de 7 km podries fer perfectament amb unes mixtes… 

Sempre i quan en algun tram de baixada corriolera vagis amb una mica de cura. Millor encara si tires amb unes ‘Door to Trail’ (aquestes que es desenvolupen tan bé en asfalt com a la muntanya menys complicada) crec que salves perfectament la jornada, encara que tot el que sumis agafarà anirà sempre a favor teu.

En el cas del 12k et demanarà unes bones vambes que s’agafin al terreny i et donin estabilitat perquè té un parell de baixades picades i de terreny trencat molt irregular.

I de roba

Temps d’estiu.  Maniga i pantaló curt fas perfectament.

Com són els avituallaments

Suficients, però és obligatori portar el teu el got. Hi haurà a les dues distàncies i amb un nombre més que suficient. Tindràs dos en cursa al 12k (a més del de meta) i un en el de 7k (també després podràs gaudir el’avituallament de l’arribada).

  • 12k:
    • Km 4: líquid
    • Km  8,1: líquid
    • Meta
  • 7k:
    • Km 4: líquid
    • Meta: líquid

separador 3

ESTRATÈGIA: TRAIL 12k

01 ESTRATEGIA TRAIL MALATIES MINORITARIES 12k

Reservar fins arribar a la Torre Vigia i després gas

És un recorregut amb dues part ben diferenciades, la primera meitat dura i tècnica i la segona molt més corrible i fàcil. Així, la idea és guardar forces fins arribar a la Torre Vigia, situada al km 7,2 (encara que és cert que el més dur s’acaba al km 6, quan trepitgem la pista que ens porta al Coll de l’Amigó, però encara fa pujada), anant molt tranquil a les pujades i amb molta cura a les baixades; i des d’aquest punt donar gas de menys a més, però sempre tenint en compte que encara que el perfil és bastant més favorable tindrem mitja dotzena de pujades curtes que s’han de gestionar sense arribar a l’agonia.

Encara que té dues parts ben diferenciades segons el grau de dificultat, també es pot resumir així

  • Fins al Turó de Donadéu (salida a km 6). Tres pujades i dues baixades, que van de menys a més dificultat,
  • De Donadéu a la Font de les Monges (Km 6 a 9,5). Pista amb perfil ‘toboganero’
  • De la Font de les Monges a Meta (Km 9,5 a 12). Corriol primer de pujada i després de baixada, pista de baixada fàcil i tram asfaltat am pujades i baixades.

  RECORREGUT: TRAIL 12k

Verde: zonas suaves no técnicas (bajadas pisteras, corriols sinuosos)
Ambar: subidas y bajadas de dificultad media
Rojo: subidas exiegentes, bajadas técnicas


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

SORTIDA I PRIMERA PUJADA

FINS AL km 1,5

Des del parking de l’hospital Germans Trias i Pujol comença la nostra aventura, trepitjant asfalt, però molt poca estona ja que als 250 metres entrem al parc de la Serralada Marina i encetem una pujada al Turó de Nadal olivé amb moments que piquen dur (quasi de caminar) i altres molt més corribles on la idea és no flipar-se, buscar un ritme molt còmode i suau i pujar tranquils.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

BAIXADA AL TORRENT DEL TET 

km 1,5 A 2

Baixada de mig km amb un terreny que en alguns moment es torna irregular i amb molta pedra. S’ha d’anar amb una mica de precaució.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

PUJADA AL COLL DE LA MALESA

km 2 A 3

Primer tindre uns 600 metres de tram pistero de pujada exigent però sense cap dificultat tècnica (és un camí adaptat pel pas dels camions de Bombers i emergències, ample i llis) i desprès girem cap a l’esquerra per iniciar un corriol, també de pujada però que va combinant repunts del desnivells amb trams més suaus. Keep Calm.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

BAIXADA A LA FONT DELS AVELLANERS

km 3 A 4,8

Llarg descens que es pot dividir perfectament en dos parts: fins a la font dels caçadors és un km de baixada per corriol amb terreny trencat i irregular, amb molta pedra, algun salt de roca i zones de vegetació espessa i de revolts que ens obliga a anar amb molta precaució més que a baixar com bojos; i després és un tram de pista senzill d’uns 700 metres per deixar-se anar i no forçar perquè en breu arriba la part més dura del circuit.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

PUJADA AL TURÓ DE DONADÉU

km 4,8 A 5,9

La part més dura del Trail 12k sense cap mena de dubte. Una pujada que comença per un sender que ja pica bastant d’inici però que permet buscar un ritme còmode per anar fent, i després d’un breu tram de descans sense desnivell tenim una paret vertical d’uns 500 metres per corriol estret i trams de grimpada on no queda una altra que posar-se a caminar.  Ah! Si gires el cap en algun moment que la vegetació ho permeti pots veure Montserrat!


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

FINS A LA TORRE VIGIA

km 5,9 A 7,2

S’acaba la part més dura, però encara no la pujada… I és que encara ens queda arribar a la Torre Vigia que està a una mica més d’un km (al 7,2) i es fa per pista que pica cap amunt, però és cert que amb molt menys desnivell i amb la possibilitat de buscar un bon ritme.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

FINS A  LA FONT DE LES MONGES

km 7,2 A 9,4

Continuem per pista, però ara el perfil és més favorable, amb tendència a baixar (així que podem ja donar una mica de gas) encara que hi anirà sortint algun repetxó pel mig de camí que s’ha de gestionar baixant un parell de marxes.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

CORRIOL DEL COLL DE L’HOME

km 9,4 A 10,1

Un sender de pujada estretíssim (és una canal) és la carta d’un tram mig tècnic que després se suavitza i es deixa córrer molt per portar-nos a uns 300 metres finals molt complicats amb força salts de roca i terreny trencat. L’objectiu: salvar la papereta i sortir sense una esgarrinxada, així que res d’anar a mort, precaució al màxim.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

9 · BAIXANT A CAN RUTI

km 10,1 a 11,1

Un tram de pista ràpida i senzilla que ens porta al camí del Tanatori, tot baixada sense cap dificultat. Podem donar gas.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

10· FINS A META

km 11,1 a 12

Ja dins del recinte hospitalari i trepitjant asfalt ens toca afrontar una pujada d’uns 300 metres de les que fan mal is vas una mica al límit, per després gaudir d’una baixada llarga abans de la tan dura com curta rampa final que ens porta al parking on està situada la línia d’arribada.

separador 3

ESTRATEGIA: TRAIL 7k

01 ESTRATEGIA TRAIL MALATIES MINORITARIES 7k

Reservar fins arribar al Coll de l’Amigó i després gas

Molt semblant l’estratègia respecte al trail llarg, però sense tenir que fer tota la part més tècnica i exigent. Així, en el Trail 7k hem de guardar forces fins arribar, sobre el km 3,4, al Coll de l’Amigó (pocs metres més amunt està la Torre Vigia a la que no arribem), anant molt tranquil a les pujades i amb molta cura a la baixada; i des d’aquest punt donar gas de menys a més, però sempre tenint en compte que encara que el perfil és bastant més favorable tindrem tres o quatre pujades curtes que s’han de gestionar sense arribar a l’agonia.

Es pot resumir així: 

  • Fins al Coll de l’Amigò (salida a km 3,4). na pujada corriolera, una baixada mig tècnica també per sender i una pujada dura per pista.
  • De Coll de l’Amigó a Meta (Km 3,4 a 7,7). Pista amb perfil ‘toboganero’, un corriol primer de pujada i després de baixada, pista de baixada fàcil i tram asfaltat am pujades i baixades.

RECORRIDO: TRAIL 7k

Verde: zonas suaves no técnicas (bajadas pisteras, corriols sinuosos)
Ambar: subidas y bajadas de dificvultad media
Rojo: subidas exiegentes, bajadas técnicas


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

SORTIDA I PRIMERA PUJADA

FINS AL km 1,5

Des del parking de l’hospital Germans Trias i Pujol comença la nostra aventura, trepitjant asfalt, però molt poca estona ja que als 250 metres entrem al parc de la Serralada Marina i encetem una pujada al Turó de Nadal olivé amb moments que piquen dur (quasi de caminar) i altres molt més corribles on la idea és no flipar-se, buscar un ritme molt còmode i suau i pujar tranquils.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

BAIXADA AL TORRENT DEL TET 

km 1,5 A 2

Baixada de mig km amb un terreny que en alguns moment es torna irregular i amb molta pedra. S’ha d’anar amb una mica de precaució.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

PUJADA AL COLL DE L’AMIGÓ

km 2 A 3,4

Un tram pistero de pujada exigent però sense cap dificultat tècnica (és un camí adaptat pel pas dels camions de Bombers i emergències, ample i llis) que a cada metre es va fent més dur i vertical. Aquí hem de posar un ritme molt còmode i no forçar.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

FINS A  LA FONT DE LES MONGES

km 3,4 A 5,2

Continuem per pista, però ara el perfil és més favorable, amb tendència a baixar (així que podem ja donar una mica de gas) encara que hi anirà sortint algun repetxó pel mig de camí que s’ha de gestionar baixant un parell de marxes.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

CORRIOL DEL COLL DE L’HOME

km 5,2 A 5,9

Un sender de pujada estretíssim (és una canal) és la carta d’un tram mig tècnic que després se suavitza i es deixa córrer molt per portar-nos a uns 300 metres finals molt complicats amb força salts de roca i terreny trencat. L’objectiu: salvar la papereta i sortir sense una esgarrinxada, així que res d’anar a mort, precaució al màxim.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

BAIXANT A CAN RUTI

km 5,9 a 6,9

Un tram de pista ràpida i senzilla que ens porta al camí del Tanatori, tot baixada sense cap dificultat. Podem donar gas.


El pase de diapositivas requiere JavaScript.

7· FINS A META

km 6,9 a 7,7

Ja dins del recinte hospitalari i trepitjant asfalt ens toca afrontar una pujada d’uns 300 metres de les que fan mal is vas una mica al límit, per després gaudir d’una baixada llarga abans de la tan dura com curta rampa final que ens porta al parking on està situada la línia d’arribada.

tira separadora blogmaldito


Blogmaldito és un blog amb filosofia ‘Non Profit’. Què vol dir això? Que tinc com a principi que tots els continguts són vostres a condició que no feu un ús comercial i interessat d’ells. El que faig ho faig com a hobby i des d’una perspectiva de corredor popular per a la resta de corredors i amics que em trobo a les curses. Just per això, ni puc ni vull guanyar diners amb el córrer. No accepto invitacions, ni regals. No estic en venda. Per a mi ja és un regal que us molesteu en treure una mica de temps en llegir-me, en dir la vostra i parlar d’aquesta bogeria de flipats fent la cabra pels carrers i les muntanyes. 


2 comentarios en “Consejos exprés: Trail Malalties Minoritàries

  1. Crec que fas una dissecció del circuit excel.lent, jo que l’ha fet unes quantes vegades no l’hauria dit millor. Moltíssimes gràcies per aquesta gran informació sobre el circuit.

Deja un comentario