Consejos exprés: Cursa Nocturna dels Mussols

Gratíssima sorpresa aquest descobriment, tardà per la meva part (i ara em penedeixo moltíssim), que ha sigut la Serra de Galliners gràcies a la ben bonica i molt corrible  Cursa nocturna dels Mussols que torna aquest dissabte per la voluntat de tots aquells corredors que l’han sigut fidel tots aquests anys i que han decidit recuperar-la en un moment que hi havia el temor que acabaria desapareixent. Per sort, la tenim de tornada i, per l’èxit previ en les inscripcions, amb una salut de ferro i futur esperançador.

I aquí Blogmaldito t’explico tots els seus secrets: circuit detallat km a km, estratègia per a competir-la, ja sigui per si la vols fer a tope o ja sigui per salvar la jornada, i alguns consells més per gaudir-la sense excedir-nos en l’agonia.

Gràcies a Ramon Corominas per l’ajuda (info i fotos)  i, es clar, per la bona companyia i xerrameca el dia de la revisió del circuit.

FITXA

  • Lloc: Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental)
  • Horari: 26 de març (19.30)
  • Tipus de terreny: 5% Asfalt – 35% Pista – 60% Corriol
  • Recorregut i distància:
    • Cursa dels Mussols: 13,6 km (367 D+)
    • Cursa amb amics / Inclusiva: 6,9 km (161D+)
  • Reglament
  • Guia del corredor
  • Material obligatori: frontal / llanterna
  • Material aconsellable: Got o recipient pels avituallaments, jaqueta impermeable, manta térmica.
  • Temps límit:
    • Cursa dels Mussols: km 7,5 (1h45′)
  • Avituallament:
    • Km 4,1: aigua i iso en got reciclable
    • Km 10,6: aigua i iso en got reciclable
    • Meta: bocata i beguda
  • Extras: Guarda-roba, dutxes, fisios, curses infantils.
  • Recollida de dorsal (poliesportiu Purificació Salas Xandri
    • Dissabte: a partir de les 17.00
  • Obsequi: armilla

BRICONSEJOS

Es una prova exigent? Corrible i amb el punt jus de corriol i pista; la dificultat està en ser nocturna+

367 metres de desnivell positiu sense arribar als 14 km són síntoma de cursa ràpida si el terreny ho permet i aquí això és així: trams de pista sense complicacions amb (més del que pensava) corriol on tenim una mica de tot: parts molt corribles i altres amb un pel de dificulta perquè o són una mica picats o el terreny està irregular. De dia seria una cursa de les d’apretar fort, però tenint que fer-la de nit (que és la gràcia) hem de posar una mica de precaució en els trams més complicats.

Quin tipus de calçat porto? 

untitled-1Sempre que puguis, unes de Trail. Que tampoc han de ser les de més adherència (en cas de que plogui sí que farien falta) ni amb més tac. En resum, que amb unes door to trail faries perfectament i unes mixtes potser és jugar-s’ho una mica, però si no vols complicar-te la vida i anar segur jo no dubtaria en unes de trail per córrer molt i tenir certa adherència i estabilitat. Tot el que sigui primar la seguretat sempre serà un plus per córrer.

Com està senyalitzada

Amb cinta reflectant. La cinta és reflectant i reutilitzable per, primer,  aconseguir que sigui visible amb la llum, i segon, ser eco sostenibles.

Em porto el meu sistema d’hidratació / aliment? 

Es recomana portar got o bidó. Encara que als dos avituallaments per la Cursa de 13,6km i l’únic de la Cursa de 6,9 km et donaran got reciclable, es demana, que no obliga, portar bidó o got de la teva part per ajudar a fer de la Cursa del Mussol una prova eco sostenible. Sobre el número d’avituallaments, a mi em sembla del tot suficient per a totes dues proves, tindreu en ells aigua i iso.

Com és l’avituallament de meta

Líquid i sòlid. Tindràs beguda i, a més, bocata. I, si la nit i al meteo ho permet es mira de fer una mica d’ambient en la zona de meta entre tots els corredors, que ben falta ens fa després de tants mesos de pandèmia.

ESTRATÈGIA

Estratègia Cursa Mussols 13k? 4 kms amb calma, 4 més amb compte amb els corriols, 3 durets… i gas a meta

Com veuràs a l’altimetria que tens a dalt, el resum és el d’anar fent sense forçar més del compte fins arribar al segon avituallament (km 10,6 tirant al 11) i a partir d’allà ja podem donar-ho tot perquè és tot baixada a excepció d’un punyeter repetxó final tot tocant meta.

Aquí te la divideixo:

  • Fins al km 4. Un km fàcil per després encarar una bona pujada amb trams de descans i que va combinant pista i corriol que acaba poc abans d’arribar al primer avituallament. AMB CALMA
  • Km 4 a 8,5. Anem per un terreny més sinuós de corriol molt corrible que combina terreny fàcil i altre més trencat i allà hem d’anar amb precaució. NO FORÇAR / AMB COMPTE
  • Km 8,5 a 11. Passat al 8 arriben els dos cocos, una pujada de corriol amb bastante desnivell, una baixada ràpida però no del tot fàcil i una llarga pujada pistera fins arribar al segon avituallament. REGULAR
  • Km 11 a 13,6. Ja des d’allà tot baixada a meta fins la sorpresa final del últim km. GAS I APRETAR LES DENTS

Estratègia Cursa Mussols amb Amics 6k? Calma pujant al primer avituallament i gas baixant a meta

La nova distància de la Cursa dels Mussols que està pensada per a equips a equips i també amb una perspectiva inclusiva comparteix amb la seva germana gran la primera i última part del recorregut. Això és: regular fins al primer avituallament i des d’allà gas a meta.

Aquí te la divideixo:

  • Fins al km 1. Un km fàcil per pista per anar fent i buscar ritme. SENSE FORÇAR
  • Km 1 a 4. Una bona pujada amb trams de descans i que va combinant pista i corriol que acaba poc abans d’arribar al primer avituallament. AMB CALMA
  • Km 4 a 6,4. Ja des d’allà tot baixada a meta fins la sorpresa final del últim km. GAS I APRETAR LES DENTS

RECORREGUT

Vermell: Dificultat alta (pujades exigents, baixades tècniques)
Ambar: Dificultat mitja (pujades de poc desnivell, baixada complicada).
Verd: Dificultat baixa (fals pla, pla o baixada fàcil)

1/ SORTIDA I PRIMERS METRES

MUSSOLS 13k: Fins al km 1,2
MUSSOLS 6k: Fins al km 1,2

Al costat del pavelló tenim tot just la línia de sortida i meta de la Cursa nocturna dels Mussols. Trepitgem asfalt… però serà un miratge ja que al poc de començar la cursa ja ens endinsem per pista forestal  en baixada i després pel camí de la Font dels caçadors que ja va picant cap amunt, però que més enllà d’això no comporta gran dificultat. Per anar


2/ PUJANT AL COLL DE LA CREUETA

MUSSOLS 13k: km 1,2 a 3,5
MUSSOLS 6k: km 1,2 a 3,5

Ara ja toca pujar i endinsar-nos pels primers corriols de la prova. Aquí és important tenir el frontal ben posat i amb la prou llum per saber on trepitgem sense deixar de córrer. Això sí, no hem de forçar el ritme, encara menys en els moments que pican fort cap amunt i el terreny està més irregular.


3/ CAMÍ DELS MONJOS

MUSSOLS 13k: km 3,5 a 4,7
MUSSOLS 6k: km 1,2 a 4,1

Pisat ample i ben fàcil per córrer sense problema en direcció cap al primer avituallament, més enllà de dos moments puntuals que pica dur però poc temps cap amunt i on haurem de baixar una mica el ritme.


4/ BAIXANT PER LA SERRA DE CA n’AMAT

MUSSOLS 13k: km 4,7 a 6

Tornen els corriols i la primera baixada ja t’indica que s’ha d’anar amb una mica de cura. Després el terreny és menys dificultós amb trams puntuals on és una mica irregular. Encara i així, per anar fent sense despistar-nos.


5/ BOSC DE CAN VIVES

MUSSOLS 13k: km 6 a 8,8

Anem encadenant corriols i camins una mica més amples per un perfil sinuós amb algun repetxó curt. Però, en essència, és un sector molt de córrer i només s’ha de tenir cura amb alguna baixada que té el terra més trencat.


6/ MORTIROLO I CAN BARATA

MUSSOLS 13k: km 8,8 a 11

La gran paret de la Cursa dels Mussols no és molt llarga, uns 200 metres, però sí ben dura si saps regular abans (ho vaig patir jo el dia de la revisió). Després tenim una baixada d’uns 800 metres amb trams més senzills i altres més trencats i, finalment una llarga pujada pistera fins arribar al segon avituallament de la jornada (que està al mateix punt que el primer; el camí dels Monjos). Aquí hem de guardar forces per poder fer la baixada amb garanties.


7/ BAIXANT PEL CAMÍ DEL MIG

MUSSOLS 13k: km 11 a 13
MUSSOLS 6k: km 4,1 a 6,3

Tram de pista facilet, gens tècnic, i que a més és en ràpida baixada. Sense cap mena de dubte, un regalet per donar-se canya sabent que ja ens queda ben poquet per arribar a la línia de meta. Gas!


8/ FINS A META

MUSSOLS 13k: km 13 a 13,6
MUSSOLS 6k: km 6,3 a 6,9

Just quan arribem al turó de Betzuca el desnivell es suavitza i ja no es nota tant la baixada, és més de córrer a ritme… Fins que ens donem compte que estem desfent el camí d’inici i això vol dir que la primera baixada que vam fer ara toca fer-la de pujada… i serà una bona pujada. Res, regular una mica i ja després, sí que sí,  a tope a meta.

Blogmaldito a Facebook


Blogmaldito és un blog amb filosofia ‘Non Profit’. Què vol dir això? Que tinc com a principi que tots els continguts són vostres a condició que no feu un ús comercial i interessat d’ells. El que faig ho faig com a hobby i des d’una perspectiva de corredor popular per a la resta de corredors i amics que em trobo a les curses. Just per això, ni puc ni vull guanyar diners amb el córrer. No accepto invitacions, ni regals. No estic en venda. Per a mi ja és un regal que us molesteu en treure una mica de temps en llegir-me, en dir la vostra i parlar d’aquesta bogeria de flipats fent la cabra pels carrers i les muntanyes. 

3 comentarios en “Consejos exprés: Cursa Nocturna dels Mussols

  1. Ei David! Molt ben explicat. La vaig fer a 2019 i aquesta any em quedaré amb el record de l’armilla paravents TUGA. El bessó, malmès a Sitges, no s’ha recuperat bé i no seria bona idea fer la cursa.
    Una gran cursa amb molt bon ambient. D’aquelles que es nota que no les organitza una empresa (ei! n’hi ha de molt bones organitzades per empreses) sinó per gent de club.
    No patiu si plou, el recorregut es pot fer, amb precaució i només el Mortirolo i una baixada amb gir molt tancat (90 graus) a l’esquerra demanen atenció especial.
    De Mussols destacaria moltes coses però una la diferencia clarament. 2017: Malles Hoko. 2018 armilla hidratació. 2019 bastons plegables. 2022 Armilla paravents TUGA… Si això no és mirar pel corredor…
    Ah Jo hi aniré a animar la gent.

    • Molt ben explicat, Josep Maria. Com a curiositat, el dia que vaig anar a revisar el circuit li vaig comentar a Ramon, de l’organització i que em va acompanyar, que tenia un amic que era molt fan d’aquesta prova. Així que, Ramon, si ho veus ja saps que és, jaja

Deja un comentario