Icono del sitio BLOGMALDITO

Consejos exprés: CNG 4 Camins

Si tens un entorn de camps i camins rurals ben bonics, perquè no fer que la gent gaudeixi d’ell. Amb aquesta premisa tenim un bon grapat de curses pels voltants de les comarques del Vallès Oriental i Occidental com són la Cursa Sant Isidre, La Cursa de Fons de les Tortugues,  La Cursa de Parets, la Cursa de Polinyà, La Cursa de Sant Vicenç, Els 10 de Les Franqueses

I des de fa uns anyets també tenim la Cursa Solidària CNG 4 Camins, amb base a Granollers i la mateixa filosofia de fer circuits assequibles i de córrer molt amb paisatges bucòlics. I si  a més li sumes el seu caire solidari, ho tens tot per donar-li l’oportunitat. Aquí et detallo les diferents proves i circuits que et trobaràs aquest diumenge.

Gràcies a Sara Ramos i Jordi Mas per tota l’ajuda per fer possible aquesta entrada i al CN Granollers per varies de les fotos.

FITXA

BRICONSEJOS CNG 4 CAMINS

Font: Club Natació Granollers

¿Es una cursa exigent? Apta per a tot tipus de públic: senzilla pero amb les seves pujades matadores

Les curses de caire solidari ja solen buscar correguts que siguin amables en el sentit que siguin aptes per al màxim possible de gent més enllà de la seva condició física. I aquesta Cursa 4 Camins cumpleix fil per randa aquesta màxima. A nivell tècnic ja et dic que transitraàs per camins i corriols sense gaire complicacions i l’única dificultat que s’ha d’afrontar és tot el reguitzell de rampes que t’aniràs trobant pel camí. A més tens 2h30′ per completar qualsevol dels dos recorreguts, temps de sobra fins i tot per fer-la caminant (almenys la curta).

¿Quin tipus de calçat porto?

Mixtes o de trail, et serveixen igual, però si plou o a plogut, millor amb unes de trail.

El recorregur és quasi tot per camins rurals en bones condicions i alguns corriols no gaire complicats i gens tècnics. Es pot fer perfectament amb aquelles vambes d’asfalt que fas servir per entrenar per camins de terra a la muntanya. Però també pots assegurar el tir apostant per unes de trail senzilles sense necessitat que tinguin una sola super enganxifosa o amb molt de tac. Si plou o ha plogut els últims dies jo apostaria per aquestes últimes.

¿Com és el marcatge

Amb tot els elements d’una cursa rural i/o de muntanya. M’expliquen que estarà «marcada amb cintes i als desviaments/punts complicats guix a terra i voluntaris»

¿Què tal els avituallaments

Doncs molt bé en número i servei. A la curta tindràs un avituallament a mitja cursa i el de meta; a la llarga hi hauran dos en cursa més el de meta. Als de cursa tindràs aigua, fruita i isotònic en gots de cartró reciclable. Al de meta serà complet amb opció per a vegetarinas.

ESTRATÈGIA CNG 4 CAMINS

¿Estratègia? Pujar buscant ritme còmode, baixant tranquil sense forçar, últims 2 km per anar a per totes

Si mireu el perfil de la prova Llarga de 13 km ja veieu que és un circuit molt trencacames, en el que t’aniràs trobant repetxons, ja siguin curts o llargs, que t’obliguen a baixar el ritme per no petar, per després baixar de cop tot el que havies pujat abans. És vital no passar-se mai de ritme perquè crec que aquí es paga car. On pots donar gas de veritat? jo crec que sobre el km 11 més o menys. Encara quedarà alguna pujadeta, pero la tendència ja fins a meta és de baixada molt ràpida.

En el cas de la Curta de 6 km es manté la tònica encara que és cert que les rampes més dures estan a la primera part del circuit i la idea és fer una primera meïtat sense forçar i després anar incrementant el ritme.

CIRCUIT CNG 4 CAMINS 13k

Rojo: Dificultad alta (subidas exigentes)
Ambar: Dificultad media (subidas de poco desnivel, bajadas técnicas)
Verde: Dificultad baja (llanos, falsos llanos o bajadas)

1/ SORTIDA I PRIMERS METRES

Hasta el km 0,8

Al costat del Pavelló Esportiu de Can Bassa començarem la nostra particular aventura a la Cursa 4 Camins. Tenim uns 200 metres urbans abans de passar per sota de les vies del tren i començar a gaudir dels camins que rodegen Granollers. A partir d’aquí, es clar, la cosa es complica una mica… Una pujada en dos trams que comença suau, després girem a la dreta i es pla i després ja ens encaminem en direcció al Centre d’Educació Especial Montserrat Montero per una rampa ben empinada on hem de saber calmar les ànsies típiques del principi de cursa de donar-ho ja tot. Keep Calm!

2/ CAmí AL CENTRE PENITENCIARI

Km 0,8 a 1,9

Camí ample, perfil favorable (amb tendència a baixar) i vistes espectaculars de l’entorn. Sense dubte, un dels trams més bonics de la cursa. Aquí podem posar una mica més de ritme però sense passar-nos.

Però desprès… Desprès torna el mambo. Just creuar el pont que passa per sobre de l’A-7 ens tocarà de nou posar la reductora i baixar el ritme perquè ve una pujada forta d’uns 300 metres que ja t’indica que aquí no t’has de confiar.

3/ FINS AL VIADUCTE DE l’AVE

Km 1,9 a 3,3

Des del centre penitenciari de 4 Camins tenim un tram de pista ample sense complicacions que arriba a la carretera. La creuarem i continuarem per un camí una mica més trencat però amb al mateix desnivell negatiu (en baixada). Aquí et pots deixar anar.

4/ BUCLE DE CAN CATAFAL

Km 3,3 a 5,4

El tram més corriolero de la cursa el tenim en aquesta volta per zona de bosc que comença per un sender estret en pujada amb un inici duret que després es va suavitzant. Tornarem a baixar fins arribar a Can Calafat i aleshores farem el camí de tornada per un camí sinuós (dues pujades pel mig) fins ja baixar a la fàbrica d’Electrofred per camí de pista i tanacar el bucle.

5/ PUJANT I BAIXANT EL TuRÓ DE CAN PLA

Km 5,4 a 7,1

Una de les pujades més dures la tenim aquí, es tracta d’arribar al pont que passa per sobre de les vies de l’AVE i per aconseguir-ho hem de superar un bon repetxó de camí pedregós. I just arribar allà veuràs que no s’acaba, sinó que encara ens quedarà uns 300 metres més fins a coronar el turó i després fer una altra pujadeta curta a l’altura de Ca La Pona. Després ja tindrem un descans baixant per un corriol que desembocarà en una carretera.

6/ FINS A CAN Rei

Km 7,1 a 8,4

Camí estret que va en paral·lel a l’A-7 (el cert és que no és dels trams més bonics del circuit) sense gaire desnivell en quasi tota la seva longitud a excepció de la part final ja arribant a Can Rei que pica cap amunt.

7/ CAmÍ AL CEE MONSERRAT MONTERO

Km 8,4 a 11,2

Ara ens toca un curiós tram d’anades i tornades i pujades i baixades trepitjant els camins de Can Rei, Santa Quitèria, Can Tia i Can Carabassot. Primer una pujada forta i dura que després se suavitza rodejant el centre penitenciari; després baixada i pla fins a creuar per sota de l’autopista; i finalment una llarga recta que comença plana, però que va pujant de forma constant encara que just a l’altura de Can Carbassot es torna en una rampa ben dura que t’obligarà de nou baixar encara més el ritme. Va, que és l’última gran dificultat de la jornada i això ja està fet.

8/ BAIXANT PER LA SERRA DE LLEVANT A META

Km 11,2 a Meta

Trepitgem una mica d’asfalt en pujada pel camí de Sant Grau. Serà un miratge perquè de nou tornarem a trepitjar terra i ara ja amb tendència a baixar (encara que trobarem un parell de moments que picarà cap amunt), o sigui que és moment de gastar aquesta bala que teníem guardada. Tota la part de baixada la tindrem fins que arribem al tram del carrer Migdia paral·lel a les vies del tren (sobre el km 12,5) on ja hem d’anar amb mentalitat que tot el que queda és pla. En el moment que trepitgis l’asfalt… A tope!

___

CIRCUIT CNG 4 CAMINS 6k

Rojo: Dificultad alta (subidas exigentes)
Ambar: Dificultad media (subidas de poco desnivel, bajadas técnicas)
Verde: Dificultad baja (llanos, falsos llanos o bajadas)

1/ SORTIDA I PRIMERS METRES

Hasta el km 0,8

2/ CAmí AL CENTRE PENITENCIARI

Km 0,8 a 1,9

3/ BAIXANT A CAL CARBASSOT

Km 1,3 a 2,6

Ara tenim 300 metres favorables (perfilentre pla i sinuós) per arribar al punt quilomètric on es separen la cursa llarga de la curta. Els de la curta girarem per la dreta baixant per un sender que ens deixarà primer a Can Rei i després a l’altura del camí de Cal Carabassot tot passant per sota de l’autopista. Aquí pots anar ben ràpid.

4/ CAmÍ AL CEE MONSERRAT MONTERO

Km 2,6 a 4

Una llarga recta que comença plana, però que va pujant de forma constant encara que just a l’altura de Can Carbassot es torna en una rampa ben dura que t’obligarà de nou baixar encara més el ritme. Va, que és l’última gran dificultat de la jornada i això ja està fet.

5/ BAIXANT PER LA SERRA DE LLEVANT A META

Km 4 a Meta

Trepitgem una mica d’asfalt en pujada pel camí de Sant Grau. Serà un miratge perquè de nou tornarem a trepitjar terra i ara ja amb tendència a baixar (encara que trobarem un parell de moments que picarà cap amunt), o sigui que és moment de gastar aquesta bala que teníem guardada. Tota la part de baixada la tindrem fins que arribem al tram del carrer Migdia paral·lel a les vies del tren (sobre el km 4,6) on ja hem d’anar amb mentalitat que tot el que queda és pla. En el moment que trepitgis l’asfalt… A tope!

___

Blogmaldito a Facebook

Blogmaldito és un blog amb filosofia ‘Non Profit’. Què vol dir això? Que tinc com a principi que tots els continguts són vostres a condició que no feu un ús comercial i interessat d’ells. El que faig ho faig com a hobby i des d’una perspectiva de corredor popular per a la resta de corredors i amics que em trobo a les curses. Just per això, ni puc ni vull guanyar diners amb el córrer. No accepto invitacions, ni regals. No estic en venda. Per a mi ja és un regal que us molesteu en treure una mica de temps en llegir-me, en dir la vostra i parlar d’aquesta bogeria de flipats fent la cabra pels carrers i les muntanyes.

Salir de la versión móvil