A examen: Mitja de Granollers 2019

Hay motivos para alegrarse mucho de esta edición de la Mitja Marató de Granollers – Les Franqueses – La Garriga : el primero es que frena la sangría de corredores (igual número de inscritos y algo más de finishers) y que es una maravilla contemplar como más de 5.000 corredores se concentran el domingo para disfrutar de una prueba única e inimitable a la que yo le debo una fidelidad absoluta. El segundo es que el circuito clásico, todo y sus estrecheces puntuales, es una gozada para el que tiene puesto un dorsal y también para el que se sitúa en los aledaños a animar a los que pasan corriendo. El tercero es que el cambio de fecha, al margen del calor, es más propicio para que aún  más gente baje a animar (que ya es decir).

La gente es fiel a La Mitja y eso es una gran, grandísima noticia. Una carrera que entre todos hemos de cuidar y que seguro te deja una sonrisa en la cara como pocas veces. Y es que… És quan corro que hi veig clar.

Fotos Mitja de Granollers

Álbum 1. Previa y 10k
Álbum 2. 10k y Quart
Álbum 3. Mitja (km 4: 1º a 1h30′)
Álbum 4. Mitja (km 4 a 19: 1h30′ a 1h40′)
Álbum 5. Mitja (Recta meta: 1h37′ a 1h50′)
Álbum 6. Mitja (Recta meta: 1h50′ a 1h55′)
Álbum 7. Mitja (Recta meta: 1h55′ a 2h’)
Álbum 8. Mitja (Recta meta: +2h’)
Álbum 9. Mitja (Recta meta: +2h’)

Fotos y vídeos de Pako Pota

Álbum 1. 10k · 5k · Mitja
Vídeo 1
Vídeo 2

Fotos de Ramon Masjoan

Álbum 1. Quart 
Álbum 2. 10k 
Álbum 3. 10k 
Álbum 4. Mitja
Álbum 5. Mitja
Álbum 6. Mitja

Vídeo de David Lladó

  • Lugar: Granollers, Les Franqueses, Corró d’Avall, Llerona, La Garriga.
  • Fecha: 24 de febrero (a partir de las 9:30).
  • Participación: 5.529 corredores cruzando meta (4.536 en la Mitja; 345 en el Quart; 648 en el 10k).
  • Precio: 25 a 29 euros según fechas y tipo de chip.
  • Tipo: Asfalto.
  • Distancia:  21,097 km, 10km (ambos homologados) y 5 km (aprox.).
  • Servicios:  Parking para coches. Duchas, masajes, avituallamiento líquido en carrera (cada 5 km: agua e isotónica) y líquido y sólido al cruzar la meta (agua, isotónica, té, fruta).
  • *Obsequio: Camiseta y sudadera.
  • Circuito: Unos 10 primeros km en subida, con un inicio regular y de suave desnivel al inicio y de repechos y descansos después, para después dar la vuelta e iniciar un descenso prolongado salpicado de repechos rompepiernas hasta meta.
  • RESULTADOS: MITJA · 10k ·  5k

*Que apoquinas con tu inscripción.

__

Cosas que están bien

Ahora ya al 100%: el circuito clásico era lo que necesitaba la Mitja de Granollers

Resueltas ya las obras del carrer Banys en La Garriga ahora ya sí que podemos decir que estamos pateando y disfrutado del circuito más recordado de la Mitja de Granollers, aquél que te permite cruzarte con los élite y los compañeros de fatigas, el que evita poligonear y el que permite que la gente te pueda animar tanto a la ida como a la vuelta sin tener que moverse.

No es el circuito más bonito del mundo (algo que también le pasa a Behobia), aunque lo es más que el que forzosamente tuvimos en las últimas ediciones a causa del boom participativo. Pero tiene,además de ser un circuito donde salen buenas marcas (este año Kiptum a bajado de la hora -la segunda vez que se rebaja los 60′ aquí- y hacía bastante calor, ojo)  algo que lo hace especial: el calor humano de la gente que baja a la calle a aplaudir y esa conexión entre todo tipo de corredores que puedes presenciar de primera mano. Y eso, compañeros, es algo que lo hace único y que no quiero que cambie.

… Y lo de cada año: gracias por acogernos 

Es que aún me pellizco y me parece casi un milagro (aunque sé que hay una dedicación de años para que al final fructifique en esta gozada de ambiente) lo que se ha conseguido aquí: una carrera donde son tan importante los corredores, como los voluntarios (1.300, una barbaridad) y  la gente que sale a animar. Todo en uno hacen de la Mitja de Granollers, Les Franqueses y La Garriga algo único, tan difícil de ver por Catalunya (Marató de Barcelona, algún trail y poco más) que es para estar eternamente agradecido. Es, sin duda, la Mitja más vasca de todas las que tenemos por aquí.

A todos los que habéis salido a aplaudir, jalear y hacer bulto (había gente animando hasta en el tramo del polígono de La Garriga y ya os digo lo bien que sienta en ese punto) solo os puedo decir una cosa: gracias, gracias y gracias.

Organizativamente: muchos ‘pros’ y apenas ‘peros’

  • Recogida del dorsal:
    • Poder recoger el dorsal en Barcelona siempre es un plus. Aunque sea un día menos que el año pasado pero  ya es suficiente. Te ahorras un doble viaje y eso que se gana. Me comentaban que como el sitio es pequeño se forma algo de cola pero que iba muy fluida.
    • La feria de Granollers, más completa y muy bien gestionada. Más allá de unos minutos de retraso al inicio del viernes, el resto va rápido y la gestión es perfecta y eficiente. Y además hay stands de todo tipo, photocall y la posibilidad de serigrafiar tu nombre en la camiseta (detallazo).
  • En la previa: 
    • El guardarropas es el sistema perfecto. Repartido por todo el pabellón y que se divida la gente por las dos últimas cifras del dorsal es un sistema que funciona a las mil maravillas.
    • Servicio de ludoteca infantil y parking de bicis. Estupendo para poder correr si tienes que ir con críos a la carrera.
    • Cinco cajones de salida y, creo, dos tandas de salida son suficientes. Ahora que nos movemos los encima de 5.000 inscritos se notan como cajones amplios y que permiten unos primeros km más fluidos que antes.
  • Sobre los avituallamientos:
    • El avituallamiento del 5k y 15 con muchas manos sirviendo. Muy difícil que se te escape la botella, ya que tienes a banda y banda un buen montón de voluntarios ofreciéndotela.
    • El avituallamiento extra, todo un acierto. Saliendo de Llerona había un voluntario ofreciendo más agua. Estupenda iniciativa teniendo en cuenta el calor que hacía.
    • Y otro más en la rotonda de Monic. Me cuenta Toni comellas, que sobre las 12, al ver que la temperatura se elevaba más de lo normal, se envió un camión con botellas de agua a la rotonda de Can Monic (sobre el km 18).
    • Papeleras y limpieza. Containers y voluntarios recogiendo en bolsas las botellas.
    • Avituallamiento de meta que cumple: Una primera bolsa con lo básico (agua, isotónica y unos snacks), para luego ir al patio interior a acabar con fruta, agua y té. No vi ni el caldo ni el yogur (que es posible que hubiese, ojo, ya me diréis vosotros).
  • Señalización y gestión de carrera
    • Puntos kilométricos correctísimos para la Mitja y el 10k. Puntos kilométricos grandes y justo donde toca.
    • Señalización currada. Conos para dividir la calzada en el momento que confluyen los que van y los que vienen y en cierto punto de la recta de meta (una estrechez a causa de la acera), totalmente vallado/encitado los casi dos últimos km y las zonas más densamente pobladas (La Garriga mismo) y muy bien dirigida por protección civil, cuerpos de seguridad y el apoyo de un sinfín de voluntarios.
    • Asistencias en carrera. Hasta un mini hospil de campaña saliendo de La Garriga.
    • Muchas liebres: Desde 1h20′ a 2h, y cada 5 minutos. Estupendas para guiarte en un circuito donde saber regular y dar gas es básico.
    • Duchas, vestuarios y masajes: Lo de las duchas siempre lo agradeceré en una carrera de estas dimensiones (difícil de ofrecer).

El cambio de fecha le ha venido bien

Aunque, es cierto, tampoco supone aumentar el número de participantes, pero sí que frena la sangría y evidencia que hay una base de fieles realmente grande que está a por todas con la Mitja de Granollers. Y eso es realmente positivo.  Conté en la tabla de dorsales un número similar de inscritos entre las tres pruebas (variaba de unos 70/80 de 2018 a 2019 en el 21k) pero más finishers este año, también teniendo en cuenta que la meteo ha acompañado (tiempo primaveral aunque calor, ojo) y el año pasado llovió.

Mi apuesta (se hizo una encuesta previa) era la de adelantarla una semana y pensaba que retrasarla un par de semanas le iba a restar (la Marató demasiado cerca), pero queda claro que es muy difícil resistirse a lo que significa en los que participan vivir una Mitja de Granollers, así que los que tienen fijada la fecha de la Marató sencillamente les toca cambiar el chip aquí (es una tirada larga suave en lugar de un objetivo para ir a marca a tope).

Y si encima ya rozando marzo sabes que el tiempo va a ser más propicio para que la gente salga a la calle… Compro totalmente.

La sudadera, de lo más útil

Ya es un clásico el obsequio de más aparte de la camiseta. Algunos años gusta más y otros menos. El de este año a mí me ha convencido. Ahora, yo cambiaría el obsequio por una medalla, creo que sería un gran recuerdo para los corredores.

Todo lo que no se ve de La Mitja

Una carrera que facilita a grupos de personas en riesgo de exclusión que participen en la prueba y así integrarlos más, que durante el año apoyan e incentivan un montón de actividades por las ciudades donde se corre (entrenamientos, obras, exposiciones), que tienen el detallazo de homenajear a aquellas personas que han significado algo para la carrera inaugurando cada año una baldosa en cada punto kilométrico con el nombre del agraciado. Que apuesta por una prueba Open inclusiva y a ritmo de caminata y por pruebas infantiles en pleno centro de la ciudad. La Mitja es algo más que un domingo de carrera, es parte de la cultura del Vallès oriental.

___

A mejorar

El eterno debate: ¿se paga por un 5k/10k o se paga la experiencia/obsequios ‘Mitja de Granollers’?

Y eso va a gusto del consumidor, que quede claro. Yo siempre digo que son los 26 napos que más a gusto pago porque la Mitja (el 21k) te da más de lo que le puedes pedir. Como Behobia (bastante más cara, por cierto), pagas una carrera que en cuanto a organización y servicios es estupenda, pero que además te ofrece un ambiente único. Me dirás que lo del ambiente eso sale gratis, pero permitirme que os diga que también hay un trabajo dedicado para que así sea: una labor de implicación durante todo el año por parte de los organizadores para hacer de la Mitja algo que se sienta propio y que al final te den unas ganas tremendas ese día para bajar a animar: actividades, festejos, homenajes, grupos de entrenamiento, voluntariado… Es ahí donde está el secreto de que ese día te encuentres por las calles a tanta gente dando palmas y animando. Y eso no es algo que nazca de la nada.

Hablemos del Quart y el 1k. Tienen su público, no es mucho pero los números son bastante regulares todos los años, eso significa que la gente paga y supongo que acepta que el precio sea el mismo que el de la Mitja. Comparado con otras pruebas de misma distancia el precio se sale de lo normal (especialmente en el 5k); también es cierto que te dan unos obsequios (esa sudadera como obsequio extra) y servicios que en pocas carreras de esas distancias. Lo que no hay respecto a la Mitja: ni tantos avituallamientos (1 en el 10k, lo justo; ninguno en el Quart, lo normal), ni puntos km en el Quart (aunque entiendo que es para que no se líen a la vuelta con los del 10k que coinciden en los 3 últimos km), ni la misma premiación, ni el mismo ambiente (cosas de partir un poco antes, no todo el mundo está aún en la calle). Lo dicho, si al final la gente pasa por caja y sale contenta, pues nada que objetar. Pero si se diese una opción con y sin obsequios a un precio más barato sería una opción muy a tener en cuenta.

Que la Mitja de Gavà se haya quedado fuera de juego

Y es una noticia triste: el cambio de fecha de la Mitja de Granollers, junto al inmediato movimiento de Mitja de Terrassa (retrasándose una semana) que ha comportado que Mitja Colomenca ocupase el espacio habitual de la de la capital del Vallès Oriental ha dejado sin hueco a Gavà (se solía celebrar a dos semanas de la Marató, la fecha que este año ha ocupado Granollers). Creo que hay calendario para todas las media maratones sin tener que pisarse (este año los números generales han subido respecto a 2018) y haría falta más comunicación entre todos los implicados para no encontrarnos con este tipo de situaciones para entre todos encontrar la mejor solución que no implique la baja de alguna de ellas.

Y aquí vienen los ‘peros’

  • Problema grave con las vallas del segundo cajón: Me comentan que en un principio no se han abierto las vallas del primer al segundo cajón (no sé si porque era orden expresa o porque no sabían los voluntarios si debían o no hacerlo; desde aquí los disculpo totalmente a ellos, que son unos mandados) para que se juntasen los corredores del primer cajón (poco numeroso) y el segundo (bastante más petado) momentos antes de partir como es habitual en las carreras (primera tanda con los dos cajones delanteros). Eso ha generado una situación de peligro ya que al abrir, creo que ha sido algunos corredores, solo unas pocas vallas la mayoría han salido en estampida. Gracias a Cloud7777/Marcos y Antoni Baltar por el aporte.
  • Me repito: la web necesita un repaso serio. Sigo insistiendo: la web tiene mucha información (bien) pero mal distribuida y, en general, poco ordenada. Necesita un lifting urgéntemente porque no puede ser que vayas a Xipgroc a apuntarte, ésta te envía la web, tengas que buscar el link de la inscripción… que te lleva a la web de xipgroc.. Hay que facilitar las cosas para que la gente ya a la primera vaya a por todas a la Mitja. Una web sencilla y con todo la información a un solo click y se ganan el cielo (y estoy seguro que mucho interés de los primerizos).
  • El segundo avituallamiento, bien a dos bandas pero falta algo más de personal y mesas. Para repartir el vaso de isotónica que no llegaba a todos si se acumulaban corredores.
  • Estaría genial carteles anunciando la llegada del avituallamiento. A unos 200 metros para que la gente ya se vaya situando. Siempre van bien.
  • Y mejorar las banderolas de las liebres. Pequeñas y poco visibles, habría que apostar por las que hay en otras carreras de tela y más grandes.
  • Señalizar unos agujeros en el asfalto sobre el km 5. Me comenta Jordi Maneu, que si vas distraído podría ser fatal.
  • Esto ya es del año pasado: el resguardo del guardarropa del dorsal lleva a equívocos. Si el sistema es el de las cartulinas con goma que ofrecen las voluntarias (y que funciona genial, todo sea dicho) a los corredores dentro del pabellón es el que manda, entonces hay que eliminar el que viene en el dorsal porque  quien no lo sabe va con él a entregar la mochila y tiene que volverse para buscar el correcto.

___

Preguntas populares

Soy un principiante ¿es una carrera apta para mi?

Si lo que quieres es un gran recuerdo de tu debut, sí. Es una buena opción para iniciarse en una media aunque tengo que decirte que es algo durilla si no estás acostumbrado a los desniveles (pocos pero los hay), mejor como segunda o tercera opción si lo que buscas es no sufrir en exceso. El perfil es exigente en la primera parte, tanto que son pocos los que disfrutan la parte del descenso a meta. Y si encima toca el viento, apaga y vámonos. Pero, en cambio, la entrega de los aficionados te lleva en volandas y se me ocurre pocos lugares mejores que te vayan a dejar tan buen recuerdo de tus primeros pinitos en el medio maratón.

¿Puedo hacer marca?

Sí, si estás muy en forma y sabes leer el perfil (hay que currárselo). Y a estas alturas de la temporada ya lo deberías (porque vienes rodado de hace meses o porque estás preparando la Marató). El perfil no ayuda nada, pero si planteas la carrera de forma inteligente (reservar en la primera parte con un ritmo cómodo pero no excesivamente lento, comenzar la bajada con la mente puesta en los cuatro repechos que lo salpica e ir a tope hasta meta a partir de ahí) seguro que tienes tu oportunidad.

RELACIÓN CALIDAD/PRECIO*
QUART Y 10K: 6
MITJA: 7,5

MI NOTA*: 9

*POR SUPUESTO, SUBJETIVA A MÁS NO PODER Y VARIANDO SEGÚN LA OPINIÓN DE TODOS VOSOTROS.

___

Fotos Mitja de Granollers

ÁLBUM 1. PREVIA Y 1ok

ÁLBUM 2. QUART y 10k

ÁLBUM 3. Mitja:  (km 4: 1º a 1h30′)

ÁLBUM 4. Mitja: (Km 4/19: 1h30′ a 1h40′) 

ÁLBUM 5. MITJA: (Km 19/20: 1h37′ a 1h50′)

ÁLBUM 6. Mitja: (Km 20: 1h50′ a 1h55′)

ÁLBUM 7. Mitja: (KM 20: 1h55′ a 2h)

ÁLBUM 8. Mitja: (KM 20: +2h)

ÁLBUM 9. Mitja: (KM 20: +2h)

 

Fotos y vídeos de Pako Pota

ÁLBUM 1_ 10k · 5k · Mitja

_

Fotos de Ramon Masjoan

ÁLBUM 1. Quart

ÁLBUM 2. 10k

ÁLBUM 3. 10k

ÁLBUM 4. Mitja

ÁLBUM 5. MITJA

ÁLBUM 6. Mitja

_

Vídeo de David Lladó

___

Puntúa la Mitja de Granollers

_

36 comentarios en “A examen: Mitja de Granollers 2019

  1. Jo vaig correr la mitja fa dos anys i aquest any hi he tornat però per fer la de 10K (aquest any encara no hi ha cames pels 21). Molt d’acord amb el que expliques. Els 10K son cars, però els pago bastant a gust. Els serveis perfectes i l’animació, tot i no haver la gentada de la mitja, deu ni do!!! I el circuit, a mi m’encanta!! Fa dos anys vaig fer la meva MMP en mitja (i no m’hi he tornat a acostar) i aquest any he fet la meva segona marca en 10k. Crec que si saps regular durant el primer tram i anar al ritme que el cos et demana per fer la pujada «sense esforç» les cames ho agraeixen a la baixada i et donen certes alegries… Ah! I 100% d’acord amb el tema de la web!! Merci com sempre pels consells, fotos, etc!!!

    • Hola, Núria,

      El 10k és un circuit de puja i baixa suau ideal per guardar i després anar a mort. Si tens bones cames, aquí surt una gran marca. Jo també tinc la meva MMP de 21k a Granollers.

      Sobre el preu, jo en la Mitja els pago a cegues, val mlt la pena. De les altres distàcnies ja tindira més dubtes, encara que el 10k per a quan les cames no estan per fer Mitja encara m’ho pensaria.

      Salut!

  2. En las fotos me has pillado en mis peores momentos 😂😂
    Entre las cuestas del principio y la calor del final, he acabado absolutamente desfondado… que manera de sufrir!!!!
    Eso sí…. el no ir a por marca te permite disfrutar mucho más de una cursa como esta (he perdido la cuenta de los niños a los que he chocado la mano)
    Y un aplauso gigante a toda la gente que anima y que te lleva en volandas pero personalmente tengo que hacer mencion especial al grupo de chicas alrededor del km 17.5 que a base de ánimos, me han permitido recomponerme cuando la mente me ha llevado a andar (ánimos que han hecho que 5 segundos después ya estuviera corriendo de nuevo)

    • Buenas, Amador,

      Yo creo que nos ha pillado de sorpresa a todos el calor, se sabía que sería día primaveral pero no hasta este punto… Buf.

      Y lo de la gente, es que aquí te llevan en volandas. Un lujazo.

      Salud!

  3. bona nit a tothom. Un plaer saludar-te com sempre David, malgrat que avui t’he agafat amb el peu canviat 😉

    Molt bé i molt a gust en general, com sempre. Res a dir com a important.

    1-segueixo dient que no és un mal circuit, he millorat 20 segons respecte a la mitja de bcn, en un circuit técnicament més exigent com aquest. Granollers és una caixa de sorpreses 🙂

    2-és cert que el tema del guardarroba és una mica embolicat. A mi m’ho ha explicat una noia voluntària: es veu que el deixes dins per fer de comprovant. És així? Nu sé….

    3-molta calor, com a bcn fa 15 dies o pitjor. Aquest any és un febrer primaveral i es nota, preferiria una mica més de fresca, pero es lo que hay.

    4-Els vestidors podrien estar millor, en quin sentit: al que he estat el lavabo perdia aigua, i semblava un llac. Potser ha rebentat avui mateix, però no deixava bona sensació, sense més…

    5-Un plàtan estaria bé com a complement de la taronja. Avui brou no venia de gust…

    6-La samarreta bé, a nivell de disseny molt millor que bcn, l’únic que el color una mica soseras, però més «currada» que bcn, sí. I el detall de la samarreta hivernal està molt bé!

    7-cert, les llebres no es veien sino estaves molt a prop.

    8-El calaix dels 1:30-1:40 estava molt ple de gent, he fet un primer km a 4:57 perquè no es podia correr més.

    Salut a tothom!

    • Bones, Jordi,

      Encantat de tornar-te a veure’t!

      Jo sempre dic el mateix, és un circuit per al qui sàpiga gestionar desnivells, jo aquí tinc la MMP i a Barna sempre em foto d’hòsties…Compro lo del platan, avui el brou i el té no eren del que mes en gana et venia però quan fot fred com s’agraeix, eh. Sobre el guardarroba, jo entenc que només fa falta el cartró que donen allà, alments sempre ho he fet així… Però no és mala idea la de posar l’altre dintre de la bossa. El color de la samarreta és bastant original i això m’agrada, no és gaire llamatiu pero ja el dono per bó. La suadora, genial.

      Ens veiem a la pròxima!

  4. Jo avui m’estrenava en una mitja, a més la que em queda al costat de casa, i l’he gadit i molt (i patit una mica al final també… Aquell patiment que penses «qui em manava ficar-me aquí» però deu segons després de creuar la meta ja penses en la següent). Tota la gent animant al voltant de la cursa és un plus, sobretot la canalla. Els regals molt bé, el disseny de la samarreta a mi m’ha agradat, més amb el detall de poder-hi posar el nom.

    Sobre el circuit, no sé si millor per a marca o no, però prefereixo aquests desnivells, que tampoc són excessius, a la monotonia d’una cursa completament plana.

    En resum, que amb tot el que n’havia llegit i sentit no m’ha defraudat. I els 26 euros de la inscripció els considero molt ben invertits. I l’any que ve si tot va bé a repetir.

    • Bones,

      Joc ideal per debutar en una Mitja Marató, l’ambient és espectacular. Ara, tindras el problema que la resta et sabran a poc, jeje. Bé, menteixo: hi han d’altres que en la seva personalitat són obligades de fer: Mitja Barcelona, Mitja Sitges, Mitja de la Garrotxa, Mitja Tossa, Mitja Figueres i Mitja Pla de l’Estany són, per a mi, d’aquelles que s’han de fer almenys una vegada.

      Salut i enhorabona!

  5. Bon dia David i la companyia,
    Començo per les dissidències, així veiem que en el món hi ha opinions per a tots els gustos.
    Uns quants glopets de brou ,’han ajudat a treure’m la sensació de molta set, després una hidratació normal. tenim castigades les begudes calentes quan fa calor i van molt bé.
    D’acord que els colors de samarreta i i suau dessuadora (que bé va que no sigui gaire gruixuda!) són diferents (samarreta igual mitja de Sitges, però m/c) i així ampliem armari però el «pegot» de vinil de la marca en una samarreta per fer esport? No m’hi quadra, més quan hi ha moltes Mizuno donant voltes (Granollers 2018, p.ex.) amb marcatges d’altres tècniques que permeten la transpiració.
    Totalment d’acord amb els voluntaris, amb les animacions, amb el públic, amb el circuit (després en parlo), amb els corredors, amb les llebres (de bé que ho fan, es mereixen que entre tots els hi regalem unes banderoles més visibles pel 2020), amb els speakers, amb el creuament amb els elit! Qui li diria fa uns anys al Carles Castillejo que l’animarien com a un Messi qualsevol?
    Mireu, jo he fet la meva PMP en una mitja. He anat regulant i pensant en la Marató i amb l’intent de fer MMP per a una molt bona amiga i companya de curses. No hem pogut per 17″ però hem marxat amb un somriure d’orella a orella AIXÍ DE GRAN!
    Finalment, la tercera Mitja de Granollers, em veurà recollir el dorsal a Granollers, no em vull perdre l’ambient! S’agraeix i molt poder recollir a Barcelona, però les fires són les fires.
    Resum: per molt que ho intentin, Granollers seguirà esent la mare de totes les mitges!
    Salut i kilòmetres
    PD. Del preu ni en parlo, és decisió dels organitzadors, ells sabran el que els convé i com estan en relació a d’altres curses. Nosaltres no estem obligats a anar-hi…. Quan obren inscripcions per La Mitja 2020?

    • Has fet bé, josep maria,

      Primera Marató a la vista el sentit comú obligava a posar el fre aquí, que el dia 10 et toca gaudir-la al màxim.

      Sobre la samarreta, a mi m’agradaria molt una amb el slogan ‘És quan corro que hi veig clar’ en gran per davant i el logo en petit al cor o a l’esquena. Seria diferent i maco.

      La mare de totes les mitges, tota la rao.

      Salut

  6. Perdó! Ah! I ara la feinada de buscar-se a les fotos del David, el Pako Pota i el Ramon Masjoan. Mai us agrairem prou la vostra feina!

  7. I, com que no em vull deixar res, em deixo quelcom important, per a mi clar. Ja ho vaig pensar l’any passat i ho he confirmat aquest: Ni puja tant a l’anada ni baixa tant a la tornada. D’acord que amb línies generals és així, l’altimetria no menteix! Però amb una mica de cap, es gestionen bé els dos trams. Perquè a l’anada hi ha alguna baixadeta que ajuda i a la tornada la pujadeta després del pas sota la via que, si no la fas bé, et pot deixar mort per una molt bona i llarga estona! Allò que en diuen pesat, només se’ns fa el passeig sorrenc de La Garriga, i ahir amb la calor i el solet… sorrenc i polsós!

    • La tornada té el problema dels repetxons del km 13 al 16, la resta de la tornada la trobo rapidíssima. DOna gust donar-te canya de Llerona a meta.

  8. Gràcies David per les fotos i consells. La primera vegada que feia la clàssica una mica més dura que el recorregut anterior peró que m’agradat molt més. Creuar-te amb els primers classificats , veure al Castillejos en competició encara que sigui només uns segons no té preu. Animació,voluntaris de 10, no ens han deixat ni 500 metres sols!!! Aprofito l’impermeable, la bossa d’anteriors edicions, peró quan guardo el dorsal i miro les medalles, es veritat em falta Granollers. Com una de les coses a millorar fruita al acabar. Felicitats per una de les millors curses (fagi fred, plogui o calor).
    Rosa

    • Hola, Rosa,

      Jo també la trobo un xic més dura en quant a perfil però molt més agraïda i aixó mentalment compensa molt. Tal com dius, creuar-te amb un récord del món i que el puguis animar, no te preu. Fem força per aquesta medalla per a Granollers, jeje

      Salut

  9. David,

    ja ho has analitzat tú perfectament, però com a fidel lector del teu blog, no puc estar-me de dir la meva. Una cursa especial, maravellosa, que només he disputat tres vegades, comptant ahir. Alguna vegada me l’he perduda per lesió, i darrerament perque entre mitja i mitja, preparant la marató, m’agrada fer alguna tirada de 30k o més, i la mitja sacrificada era sempre la de Granollers. Després de haver-la viscut ahir, crec que a partir d’ara em costarà molt prescindir d’ella. Vinga, començo pels meus pros:

    PROS
    * Inscripció gratuita convidat peL departament de Marketing de KH7. Mola. Ho havia de dir 🙂
    * Recollida del pitrall a BCN, malgrat la vaga. Molt bé!
    * Bitllet de tren gratuit. A més, em va demanar si vindria acompanyat, per oferir-me un altre bitllet. No el necessitava, però EXCEL.LENT INICIATIVA, sí senyor!
    * Tot molt a ma: la sortida de la cursa al costat de l’estació de RENFE, el pavelló caminant a pocs minuts. Això és genial!
    * Ambientàs ja una hora abans de la sortida, amb tota la gent que farà les distàncies curtes preparant-se. i el DJ punxant un house magnífic 🙂
    * La xerradeta amb el David i la foto amb la meva companya de club Paqui Calero, una crack entre les veteranes
    * Un exèrcit de voluntaris, molt nombròs i molt eficaç
    * Sortida força fluida (atenció, que vindrá un gran però al CONTRES=
    * El públic. maravellòs. El millor públic de Catalunya. Emocionant, No havia vist res semblant, tret de Donosti
    * La foto que em fa el David al km 4, que em treu guapo i somrient . Vas aprenent! 😉
    * La gran quantitat de nens que posan la ma per xocar-la. M’ENCANTA. M’es igual perdre uns segons i forçar la postura. No deixo mai de xocar ni una sola ma que se’m ofereix. En dona una energia BRUTAL. Jo crec que corro per xocar mans 🙂
    * El públic molt repartit pel circuit, inclús a llocs inverosímils. Es una passada. S’agraeix molt.
    * El bon rollo entre corredors, difícil de trobar en una cursa massiva, on tothom va a la seva.
    * Els 5 kilòmetres finals. A volar! Del 20 a 21 en 3:52 segons el meu GPS. Això no em surt ni a la cursa del DIR Diagonal 😉
    * Aconsseguir , com a les altres dues edicions que havia corregut, 2013 i 2015, una marca sub 1:28
    * L’ordre i rapidesa del guardarroba
    * Poder dutxar-se després d’una cursa masiva, i dutxa-se a més al costat de la sortida. No té preu

    CONTRES

    La data. A mí enguany la veritat es que m’ha anat bé, perqué no correré la marató a tope, així que ahir vaig correr a mort Però qui sí vagi a fer la marató a tope, a només 2 setmanes, és més aconsellable córrer la mitja a ritme de marató. Però el perfil no té res a veure amb BCN. I a més, amb un públic tan apassionat sempre hi ha el perill d’animar-se massa. Gavà a 2 setmanes era ideal, perfil similar a BCN, planet en la gran majoria del traçat, i final una mica en pujada. A mí em molava més com es feia al 2013 i 2015: Granollers 2 setmanes abans de la Mitja BCN. Però si s’ha fet per votació… I la veritat, segueixo sense entendre el resultat…
    La web és pésima. Cal ordenar-la ja!
    Posar el resguard del guardarroba al pitrall, quan no s’utilitza. Indueix a confusió i a pèrdua de temps.
    Començar una cursa a les 10:25 es TARDÍSSIM. Em sentia raro sortint de casa amb el sol ja ben amunt… Però entenc que si es comencès abans, mancaria molt del públic.
    CAOS terrible, increíble, A LA SORTIDA! El primer calaix – élite i sub 1:20 – era enorme, hi havia espai a punta pala. Jo estava a primera fila del segon calaix, per marques entre 1:20 i 1:30. Esperava pacientment devant la tanca, però va sonar el tret de sortida, i els voluntaris no havien tret tanques ni cintes. Algú es va equivocar, no els van donar instruccions de que ho treiessin. Segons el reglament, la primera sortida era per élite, sub 1:20 i sub 1:30. Per això la gent es va posar nerviosa i van començar a sortir. Jo estava esperant, però per no ser xafat vaig reure’m la tanca del davant i vaig començar a córrer. GRAVÍSSIM ERROR D’ORGANITZACIÓ I COORDINACIÓ. Mai no havia vist res semblant… Es una grossa taca negre a l’expedient…
    Els nens que em van posar la ma i la van retirar quan jo anava a xocar-la. Em va passar dues vegades. No sé si va ser com a broma o involuntari, però home, no em feu això, que m’he desviat de la recta per anar a xocar la ma amb vosaltres! Ja els he perdonat als dos, eh? 😉
    No haver aconseguit el meu objectiu, que era fer sub 1:27 o millor marca en aquesta cursa, que tinc en 1:27:07. Però «em perdono» per dos motius:
    1) David, ja m’havies avisat de que el circuit d’ahir era l’històric, i jo aquella marca la vaig fer al 2013, en un circuit una mica més fàcil
    2) Sempre que havia fet Granollers, una o dues setmanes després millorava la marca a BCN, entre 1 i 2 minuts. Aquesta vegada, que primer venia BCN, pràcticament he igualat la marca. Jo sóc molt més de pla, així que trobo que haver perdut només 16 segons respecte BCN, havent tingut a més aquestes 2 setmanes problemes físics – que em van fer pensar que no podria córrer a Granollers -, és molt acceptable
    Sempre porto un plàtan per després de la cursa, i ahir no el vaig portar, perque al final l’organització el dona. Doncs no hi havia. S’agraeix la taronja, però un platanet mola més, més carbohidrats d’absorció ràpida i més potasi
    Que avui tinc dolorides les dues «bisagres» – els punts d’unió del fémur amb la cadera – i em fa por pensar que diumenge tinc previst fer 34k de tirada llarga…

    I jo diria que ja està tot. Ens veiem a la marató! (Sóc optimista)

    • Hola Antoni, gracias por aportar lo del 2º cajón, me sabe mal que una carrera tan buena en todos los sentidos, criticarla con algo que no estaba muy seguro de lo que paso. Pues ya me veo mas tranquilo viendo que no soy el único que lo paso mal con esa situación.

      • Es que realmente, tal y como lo contáis es de poder haber pasado algo grave con que se hubiesen caído un par o tres de corredores por delante… Por suerte, veo que no pasó nada, pero es algo que el año que viene se tiene que resolver para que no se repita.

        Un saludo, Marcos.

    • Hola, Antoni,

      Mai deixis que el crono et guanyi les ganes de xocar mans. Jo crec que és una de les coses més boniques que tenim a les curses populars. Jo directament a Behobia m’oblido del crono, m’encanta viure aquest ambient que a Granollers es manté. Una cursa que a més, té moltes més coses bones, un circuit d’estratègia (a mi això em flipa) amb un final d’infart, prou ben organitzada, molt bé de serveis… I es clar, tota la gent que li dona dintre i fora caliu.

      No ho vaig viure en directe encara per calaix em tocaria (vaig pujar a fer fotos als corredors del Quart i el 10k), però tal i com l’expliqueu tu i el Marcos està clar que hi ha hagut un error organitzatiu (possiblement de comunicació entre responsables i voluntaris que, com ja dic, són ‘unos mandados’ -cap culpa-). També és cert que em de posar una mica de cap nosaltres, principalment per un tema de qe ens ve la nostra seguretat.

      Sobre l’hora, a mi m’agrada perquè significa més gent al carrer, però si ens agafa un dia de calor com ahir (que també crec que no serà cada any) doncs es pateix, és cert.

      Salut

  10. Marcos,

    sí, fue algo muy raro que, por suerte, que yo sepa no causó daños físicos a nadie, pero perfectamente podía haber sucedido. La verdad, yo creo que a pesar de que el reglamento hablara de que el segundo cajón salía con la élite, al no haber retirado los voluntarios las vallas ni las cintas, nos tendríamos que haber quedado quietos. ¿Qué más daba que salieran antes los del primer cajón? Si lo que cuenta es el tiempo real… Pero la gente se puso nerviosa , saltó la cinta y echó a correr. Yo me quedé quieto, pero viendo que me iba a atrapar la ola humana, no tuve más remedio que tomar también la salida. Y luego zigzaguear un buen rato hasta pillar a la gente de mi ritmo. Y a pesar de eso, me salió el primer km en 4:05 (cuando el promedio de carrera que hice fue de 4:10). Así que, como decía un jefe mío, me felicito 🙂

    Peor lo debió pasar un compañero de club, con el que estaba charlando en la salida. Él estaba delante de la cinta porque tenía dorsal de primer cajón, pero se estaba esperando a ver dónde se situaba Rafa Pérez, que iba a hacer de liebre sub 1:30, el ritmo que quería llevar mi compi. Pues imagínate, tuvo que nadar contra corriente para contactar con él en medio de todo ese caos…

    Fue un fallo de la organización, pero oye, los corredores también somos responsables de alguna manera. Si todo el mundo se hubiera quedado quieto hubiera sido mucho mejor. A mí me parece muy violento lo que se hizo, no me sentí cómodo con esa actitud anárquica. Además, si se hubieran quedado todos quietecitos, como yo estaba en primera linea del segundo cajón, me habría dado el gustazo de salir en primera linea en la segunda salida , jajajaja! 😀

    Ahora en serio, los corredores también debemos ser responsables. En cosas como, por ejemplo, que la gente se meta en el cajón que le corresponde por su dorsal. Los voluntarios no son policías, si hay gente insensata nuestro deber moral es aportarles esa sensatez…

    • Totalment d’acord amb tu Antoni. Hi pot haver una errada de coordinació, cert. No s’ha de produir, cert. Però si els corredors ens quedem quiets, el perill no existeix. La situació de perill la vam crear els corredors, no els voluntaris o l’organització no enretirant les tanques. El mateix passa amb l’accés als calaixos, discussions, mocs i males cares a unes persones que només fan una feina VOLUNTARIAMENT, que repercuteix en la nostra seguretat. Ahir vaig assistir a l’eterna excusa: «Es que és la meva novia, és la seva primera mitja i volem anar junts», per sort li va respondre un corredor: doncs sortiu els dos de darrera!

  11. Nunca había estado en la mitja de Granollers y me encantó el ambiente y el buen rollo que había, daba gusto ver como se volcaba el público animando a todos los corredores. Genial la zona de la rotonda donde estuvimos haciendo fotos (gracias por tus recomendaciones), una luz estupenda sobre todo en el tramo de vuelta.
    Un placer saludarte y verte disfrutando con la nueva cámara, que dure muchos años!!
    Dejo un par de vídeos más por si alguien se quiere buscar y revivir el momento:
    1- https://youtu.be/vLSKUTC7bmw
    2- https://youtu.be/8ZgLk3TYLUg
    Salut!!

  12. Gran David!!!
    Gràcies per la feinada que fas sempre amb el blog i pels ànims a la cursa, vaig poder veure’t i saludar al km. 4.
    Amb els teus consells i l’experiència (3a participación) per fi vaig saber tirar de ‘cap’ a la primera part i fer MMP així que gràcies per les fotos i per l’ajuda que suposa sempre tenir el teu blog com a referència per afrontar les curses.

    PD: Enhorabona per la marca a Sevilla i força per Barcelona.

    Salut,

    • Moltes felicitats per la MMP, Iban. Aquí, si saps llegir la cursa, es pot fer una molt bona marca. Encara i així, el dia dia no era com per petar-ho del tot, aquesta calor… Més merit.

      Salut!

  13. Hola!
    Jo vaig ser una de les voluntàries que s’encarregaven del control del primer calaix, de deixar passar als qui tenien un dorsal vermell (tot i que vam deixar passar a alguns més per diversos motius).
    M’agradaria agrair el fet de disculpar-nos perquè ens havien dit que, després que sortissin els del primer calaix, vindrien a buscar-nos per obrir les tanques i aleshores, amb calma, faríem avançar als del segon calaix i no sabíem molt bé com actuar.
    També, m’agradaria comentar el que va passar segons el nostre punt de vista. Érem 4 voluntaris al primer calaix i érem 2 adults i 2 adolescents (el meu amic tenia 18 anys i jo 16). Quan va començar el compte enrere perquè sortissin els del dorsal vermell, unes quantes persones del segon calaix van començar a preguntar-nos quan obriríem les tanques. Quan vam contestar que les obriríem després que sortissin tots, van començar a cridar-nos i a dir-nos que els obríssim. Quan va sonar el tret de sortida, vam veure com van arrencar la cinta entre les tanques, les van apartar i van començar a córrer. Aleshores, el nostre supervisor (que estava al davant controlant la sortida), va venir a preguntar-nos que què havia passat.
    Voldria tornar a agrair que ens defensis perquè nosaltres seguiem les ordres que ens havien donat i no vam saber actuar segons aquests fets.
    Salut!

    • Bones, Mònica,

      Tinc claríssim que vosaltres actueu segons les consignes que des de dalt us indiquen, just per això crec que se us hem de defensar i que la gent, si ha de reclamar, ho faci a la persona que té realment aquesta responsabilitat.

      Entenc els nervis previs d’una cursa, tant dels corredors com del personal organitzatiu, però es just per això, perquè només és una cursa i un event per passar-ho bé, que hem de ser conscients que les bronques o els mals gestos no han de ser la norma aquí.

      Salut!

  14. Pingback: Guía de Media Maratones y 30k (1ª mitad 2020) | BLOGMALDITO RUNNING PUB

  15. Pingback: Consejos exprés: Mitja de Granollers | BLOGMALDITO RUNNING PUB

    • Buenas, Carlos.

      Pues la verdad es que no lo sé y lo veo difícil porque en Barna se hacía en un centro comercial y tal como está la situación sanitaria no sé si lo permitirían. Preguntaré.

      Un saludo

  16. Pingback: Guía de recomendaciones de carreras de asfalto | BLOGMALDITO RUNNING PUB

  17. Pingback: Calendario 2022 de Medias Maratones | BLOGMALDITO RUNNING PUB

  18. Pingback: Consejos exprés: Mitja de Granollers | BLOGMALDITO RUNNING PUB

  19. Pingback: BLOGMALDITO RUNNING PUB: Consejos exprés: Mitja de Granollers

Los comentarios están cerrados.