A examen: Mitja de Gavà 2017

a-examen-fotos-mitja-gava

La muy estimable Mitja de Gavà ha venido marcada este 2017 por un bajón en la participación (que puede ser debido a muchas causas: calendario batante reñido, cambios de hábitos, carnaval… Nada grave aunque sí para hacer una necesaria reflexión) pero no en la calidad de una prueba que en su distancia reina a mí siempre me ha dado todo lo que le he pedido y me ha dejado más que satisfecho: organización más que competenete, circuito con todo preparado para correr sin ningún tipo de problemas, y buenos servicios. Este año, por unos problemas físicos (y torpeza congénita) me ha tocado correr el 10k (que creo que está un peldaño por debajo respecto a su hermana mayor), así que la nota final personal es básicamente de esa carrera; si fuera de la media maratón ya os digo que, como cada año, sería de notable alto.

  • Lugar: Gavà y Castelldefels.
  • Fecha: 26 de febrero (8:45 el 5k, 9.00 el 10k y 9.45 la Mitja).
  • Precio: De 20 a 25 euros la Mitja, de 15 a 20 euros el 10k y de 13 a 18 euros el 5k dependiendo plazo y disponibilidad de chip.
  • Participación: 1.509 llegados a meta (115 en el 5k, 589 en el 10k y 805 en la Mitja).
  • Tipo: Asfalto.
  • Distancia: 5km, 10 km y 21,097 km.
  • Servicios: Guardarropa. Duchas, Servicio de fisios. Avituallamientos líquidos en carrera (tres en total, todos con agua y el del paso del km 10 también con isotónica) y líquido y sólido tras cruzar la meta (agua, isotónica y fruta).
  • Obsequio: Camiseta*.
  • Circuito: Dejando al margen unos dos primeros km sinuosos y un km y medio final que pica para arriba es prácticamente llano, ideal para poner un ritmo e ir clavándolo. Alterna zonas vistosas con otras más mustias y un tramo de ida y vuelta donde se cruzan los que van y los que vuelven.

*Que apoquinas con tu inscripción.

Resultados (5k), (10k), (Mitja)

Fotos Mitja de Gavà

________

Cosas que están bien

Todo sigue igual… y eso no es mala noticia cuando la carrera ya es buena

Porque en términos generales la Mitja de Gavà es una carrera lo suficientemente bien organizada como para que sus pros (que son muchos) entierren los pocos contras que se le podría echar en cara.

No cambia con la recogida del dorsal (sábado en BarnaSud y domingo para los que no puedan acudir antes: esto último se agradece mucho). No cambia con los servicios pre y pos carrera (los habituales y en todo cumplen, mención especial a lo bien que está montado el avituallamiento de meta). No cambia en la gestión de carrera (eficiente: estrictos con los horarios -no tanto con el acceso a los cajones de salida, en este caso tampoco es grave ya que la salida ha sido bastante fluida-, señalización correcta -destacar también la dirección en los cortes de tráfico por parte de la policia local; entiendo que en el passeig y en el centro de Gavà sean ya más los paseantes los que estén atentos a la hora de cruzarse ya que compartimos espacio aunque me gustaría que del km 20 al 20,5 / 9 a 9,5… hubiera algo más de control), asistencia médica a lo largo del circuito y en meta, puntos kilométricos para la Mitja Marató grandes y bien colocados, tres avituallamientos bien servidos con lo justo y necesario para hidratarse- bien servidos-, papeleras en todos ellos -en esto mejoran a la edición del año pasado-, y liebres que en el km 16 de carrera llevaban a un buen montón de corredores -lo que en principio significa que estaban haciendo una buena labor, aunque eso ya me lo diréis vosotros con más precisión-). Ni tan siquiera cambia el circuito (que no es siempre bonito y deslumbrante pero que creo que vistoso lo es un rato: playa, casco antiguo y pista de atletismo; a mí ya me vale y se puede mantener así años y años). En definitiva, en esta carrera que lo bueno no cambie es un buen síntoma.

Un buen test pre Marató y una gran oportunidad para buscar marca

Llevo varios años llegando a Gavà para tomar apuntes de las últimas sensaciones de cara a la Marató y creo que siempre me ha venido de perlas para ya ajustar mis ambiciones con mi condición real (casi siempre es un «Bueno, David, este año tampoco»). En ese sentido, como entreno llevadero para la empresa mayor de los 42’195 km, me parece ideal. Pero además, si no estás liado con la Marató y el día hace bueno (este domingo, por temperatura y viento bastante calmado, lo fue) puedes probar perfectamente para conseguir marca en la Mitja Marató y en 10k (en el 5k lo veo u poco más difícil).

Mantienen precios (y el de la Mitja me parece correcto)

Que eso no quita que en algún caso me parezca caro en las distancias cortas (5k y 10k) pero que pago gustosamente en la Mitja Marató (creo que los vale). Al menos no han subido el precio, una medida que creo que se va a ir instaurando porque a partir de ahora, y ya que la gente comienza a distribuirse más entre la multitud de carreras de asfalto y otras disciplinas (trail, obtáculos, triatlones…) hay que batallar por conseguir la confianza de cada corredor.

mitja-gava-10k-final-carrera-144

Detalle menor, sí… pero camiseta chula

Y de una marca blanca que a mí siempre me ha hecho tilín y que creo que es de una calidad más que suficiente para ponérsela habitualmente. El diseño de este año y el color me ha gustado mucho.

___

Cosas a mejorar

A la Mitja no le pongo ningú ‘pero’, al 5k y 10k… pues sí

Precios altos para carreras derivadas de su hermana mayor (con lo que se aprovecha de toda su logística hasta el punto que es la Mitja la que debe cambiar alguna de sus bases (adelantar unos metros el primer avituallamiento; me parece lógico) para dar cabida a los servicios del resto de distancias. ¿Se puede pagar?  Por supuesto, tiene su público que seguramente no le vanga de tres o cuatro euros de mas, pero comparándolas con otras carreras y por los mismos (o, en algún caso, más) servicios se sitúa en la parte alta y quiá también sea uno de los factores del dscenso de participantes.

Como he comentado antes, como lo que está claro es que no van a bajar esos precios, al menos nos podemos quedar con que no lo suben. Pero sí que deberían buscar algún tipo de incentivo que motive más a abrir la cartera y así evitar la fuga de corredores. Y es que, por ejemplo, el circuito del 10k (el que me ha tocado correr este año por una torpe caída y no querer jugármela pensando en la Marató) es un palo tremendo el tener que comerse dos tercios de carrera en un tramo de ida y vuelta (eso sí, ideal si buscas marca) y además no tener indicados los puntos kilométricos. En eso la Mitja (con las partes bonitas y más sosas mucho mejor repartidas) le pasa la mano por la cara.

Algunos detalles (reincidentes y nuevos)

  • Habría que retirar los carteles del km 3 y 4 al paso del 10k. Daba a equívoco porque son carteles para la Mitja y podías confundirte creyedo que era la distancia real de la prueba de 10 km. Yo los dejaría a un lado y los volvería colocar antes del paso de la Mitja Marató.
  • Menos liebres que en 2016. Ya no hay en el 10k y con la Mitja lo de siempre: creo que un par mas (ritmos de 1h30′ , 1h50′ o  2h) vendrían de lujo.

___

PREGUNTAS POPULARES / RESPUESTAS IMPOPULARES

Soy un principiante ¿es una carrera apta para mi?

Te diría que sí pero está condicionado por la meteorología. La media maratón tiene el handicap de que el viento puede azotar en la zona marítima, y eso supone un sobreesfuerzo que toca lidiar y puede pasarte factura (gracias a Sonia por el aporte). En cambio, el 5k y el 10k están resguardado del viento y son distancias mucho más asequibles. Circuito fácil aunque tiene alguna pendiente, buena organización de carrera, se llega perfectamente en bus, tren y coche (a pesar de los cortes de tráfico), época de temperaturas agradables. Me parece una Mitja óptima en este sentido.

¿Puedo hacer marca?

Sí, es posible. Solo se tiene que dar un día con un tiempo benigno (hoy no lo ha sido por ese viento que ha azotado en contra a la vuelta) para acompañar a un circuito que, aunque es cierto que tiene un último km y medio que puede hundirte si llegas justo,  es prácticamente llano y muy cómodo para correr.

RELACIÓN CALIDAD/PRECIO:
7 (21k) 6 (10K) 6 (5K)

MI NOTA* (10k)7

*POR SUPUESTO, SUBJETIVA A MÁS NO PODER Y VARIANDO SEGÚN LA OPINIÓN DE TODOS VOSOTROS.

___

Fotos Mitja de Gavà

mitja-gava-parte-1-21k-213

Álbum 01: Salidas 5k y 10k
Álbum 02: 10k (en carrera)
Álbum 03: 10k (en carrera)
Álbum 04: Mitja (hasta liebre 4’30»)
Álbum 05: Mitja (hasta liebre 5’00»)
Álbum 06: Mitja (Gavà Mar)
Álbum 07: Mitja (passeig Marítim)
Álbum 08: Mitja (hasta último corredor)

Fotos oficiales JJ Vico 

Fotos Barcelona Voluntaria (Claudia Roa)

Crónica de Txabi Albert

___

Puntúa la Mitja de Gavà

 

25 comentarios en “A examen: Mitja de Gavà 2017

  1. La veritat és que em va recordar a la Mitja del Prat en quant a «proximitat» es refereix, malgrat la del Prat tingui potser un punt extra de «casolanitat». Realment has tocat tots els punts claus en la ressenya: bons avituallaments, bona organització, bona samarreta i bon preu. Si que he trobat a faltar potser un o dos ritmes més de llebres per la mitja marató però suposo que pel preu es fa el que es pot.

    Un punt que m’ha agradat del circuit de la mitja és el pas per uns horts on es notava l’olor a calçot/ceba. Això si que va ser doping del bo!

    Caiguda? Ostres, espero que no hagi sigut res i estiguis al 100% per la Marató.

    A cuidar-se!

    • Hola, JMV,

      Fins i tot un any van coincidir la Mitja del Prat i la de Gavà el mateix dia i va ser d’aquelles vegades de ‘papà o mamà’. Un dels motius que Prat canvies de data i passés al novembre va ser per això: no tenia espai en aquesta època plena de mitges maratons.

      Jo vaig fer el cafre sortir a córrer el divendres de pluja i em vaig fotre una bona hòstia relliscant en una tarima de fusta i caient a plom donant-me un cop de cap a terra. Vaig quedar mig estabornit però al cap de 5 minuts vaig poder tornar a casa bé però a la tarda van començar els dolors de cap, espatlla i coll. Ara bastant millor (encar que amb el coll és com tenir torticolis) però no forçarem que estem a tocar de la Marató.

      Salut!

  2. David, Gracias por tu Blog.
    Hace tiempo que lo sigo y las crónicas que haces siempre son muy acertadas. Es un detallazo que además subas fotos de los que participamos en la cursa.
    Suerte para la maratón. Aunque no nos conocemos, allí compartiremos ilusiones y esfuerzo.
    Salud y kilómetros.
    jesús

    • Yo igual que Jesús, te sigo de hace tiempo pero nunca he comentado nada. Te reconocí al verte las fotos y la verdad que es de agradecer que tanto como tú, JJVICO y Claudia hagáis fotos sin que el corredor tenga que pagar. Se agradece un montón.
      Espero que te recuperes bien y vaya bien la maratón.
      Respecto a la cursa, el recorrido es chulo, lo único que me «mata» mentalmente es el hecho de ser de ida y vuelta y al conocer lo que te queda se hace para mi más duro. Por lo demás, todo correcto.

      Un abrazo

      • Buenas, Pau DB,

        Hombre, te agradezco que me pongas en el mismo saco que Vico (un ‘pro’ de los buenos) y Claudia (que no es ‘pro’ pero menudas fotos más chulas que hace) pero ya has visto que de las mías la mitad estan para papelera de reciclaje (demasiada ansia con el click rápido y muy poca calma con encuadrar bien…), jeje

        Sobre la cursa, de acuerdo contigo en el palazo del 10k. En la Mitja está mejor racionado ya que es un tramo que te lo encuentras al inicio y al final y no pesa tanto pero a mí se e hizo eterno en el 10k, la vuelta se puede hacer bastante cuesta arriba.

        Salud y gracias por comentar (y, cualquier duda, ya sabes).

        Un saludo

    • Buenas, Jesús,

      Agradecido de que te pases por aquí. Lo de las fotos y animar, lo que siempre digo: me lo paso igual de bien (a veces incluso mejor, que los días que agonizo…) compitiendo que luego yendo a animar a los compañeros.

      Yo también espero que me vaya medio bien la Marató que ya me toca después de innumerables fails! Nos vemos el día 12, o sea, en nada.

      Salud!

  3. Ostres… cuida’t!
    Al final es convertirà en un clàssic el buscar-te per les curses (amagat darrera la càmera :D) Gràcies per les fotos! I pels consells express.
    A mi no sé perquè em va donar la sensació que sempre que m’hi fixava feia pujada 😀 Pensava: «després serà baixadeta» però quan ho era ni me n’adonava, i a la mínima tornava a fer pujadeta. De les que no costen, afortunadament. Però me la imaginava encara més plana, amb només els ponts i «baixada» al principi i «pujada» al final.

    Ens veiem, tot i com diu un company, no ens coneixem, LA SETMANA QUE VE!! (això ja està aquí)

    • Hola, Xavi,

      Jo crec que el perfil enganya una mica, especialment en els primers dos km (no baixa tant como indica, i els ponts fan bastant de mal) i els dos últims (puja però no ès agònic). La resta jo ho he vist sempre molt planer (fins i tot quean he petat: un any va ser èpica per flipar-me) però aquí ja compta el patiment i que et doni el vent (a la recta de tornada a Gavà es notava una miqueta).

      Salut i… sí, ens veiem d’aquí set dies!

  4. Hola crack!
    En primer lugar, agradecerte tanto el «Consejos exprés» como el «A examen» posterior que haces. Me sirvió muchísimo para buscar una buena estrategia de carrera en la que ha sido mi primera 10k y me ha ido mejor de lo que esperaba. ¡Así que continúa este blog por mucho tiempo! 🙂
    En segundo lugar, y por comenzar por lo negativo de la 10k destacaría la falta de liebres y el elevado precio. La cursa transcurre en un 80% en una carretera monótona y bastante solitaria a esas horas de la mañana, y mentalmente creo que es un factor que desgasta bastante si no lo gestionas bien. Yo enganché a un par de corredores que llevaban un ritmo similar al mio, y gracias a eso lo llevé bien. De ahí la necesidad de liebres o, como tú bien indicas, debería haber algún incentivo más.
    Pero también hay que destacar las cosas positivas. La organización fue estupenda, no tuve que hacer colas de ningún tipo y fuimos atendidos de 10. Y lo de la llegada en el estadio es un puntazo muy a favor, sobre todo cuando ves la grada llena y aplaudiendo las llegadas. Y además hizo un día genial, donde a los de la 10k el viento no nos afectó en ningún momento y fue una jornada muy buena.
    Para acabar, espero que te alegrara un poco cuando te grité en la cursa «Ese blog maldito!!!» Jajajajaja! Espero que te recuperes pronto, y que lo bordes tanto en la marató como en Zegama (ahí es nada!!!).
    Un abrazo David, y enhorabuena por este pedazo de blog!!!
    Pedro

    • Buenas, Pedro,

      Concuerdo totalmente contigo con los pros (que como ya destacas venecen por goleada ) como los contras en el que en el que creo que pesa que el circuito es muy poco vistoso (una lástima que la distancia no de para dar una vuelta por Gavà Mar porque ganaría mucho) y la falta de puntos kilométricos. Muy a favor de llegar en pista de atletismo, le da un toque dse encanto a cualquier carrera.

      El día, pensando que en otras ediciones nos ha dado el viento o el calor de pleno, realmente salió redondo.

      Ah, y no es que ya me alegre sino que os agradezco mucho que saludéis, al fin y al cabo esto no es más que un hobby en el que se entabla muy buenas relaciones de colegueo con la gente.

      Salud!

  5. Muchas gracias por tu blog. Nos encanta y nos ayuda mucho. Estoy de acuerdo contigo respecto al circuito Es muy ameno , aunque si que falta animación , pero es variado en los tramos.
    Y terminar dentro de las pista del estadio de Gava es una pasada.
    Organizacion perfecta y grandisimo trabajo de los voluntarios como siempre.
    Que hariamos sin ellos ?
    Gracias amigo por ser como eres !

    • Pues a mí, Gabriel Miquel, en este caso me gusta que sea un poco solitario. En otras carreras más masivas y céntricas sí que creo que va bien tener animación pero justamente en esta de Gavà me encanta escuchar el sonido del paso de los corredores. Raro que es uno. Eso sí, me gustaría más ambiente ya entrando en Gavà para hacer los dos últimos kilómetros, asi ya sería perfecta. Otra que también mola correr en silencio es la Cursa del Port.

      Y totalmente de aucerdo, gran organización (siempre me lo ha parecido) que no sería posible sin la ayuda de los voluntarios.

      Salud!

  6. Hola David!

    Infinites gràcies per als «consejos exprés» i pels «a examen». Certament són lectura obligada quan em preparo una cursa, i per la post-cursa. Fas uns anàlisi que hauríes de cobrar!! ….-és broma, jajaja-.

    A la cursa de 10Km, efectivament, vaig trobar a faltar llebres i sobre tot marcar els punts kilométrics, ja que si vas per marca, has de poder calcular la diferència entre el GPS i els KM reals de la cursa.

    El últim Km vaig patir, em semblava més pendent de la que havia calculat, i de la que el GPS em va marcar…segurament eren les cames que ja venien tocades.

    Per cert, vam estar parlant durant la cursa, et vaig comentar que volia baixar de 50, no se si ho recordes….al final, 49.54. No és MMP per poc, però em permet baixar de calaix en algunes curses, que últimament et posen amb els de sese dorsal si fas més de 50 i això no ho trobo just. Falta al menys un calaix sub-55′

    Espero que et recuperis de la caiguda i facis una bona Marató.

    A veure si coincidim un altre dia!

    Jordi

    • Hola, JordiG,

      Els punts quilomètrics va ser per a mi el punt clau per el qual a molts sen’s va fer molt llarga la cursa. Suposo que no els posen per evitar la confusió amb la Mitja i el 5k, però es notaven a faltar per tenir una mica de referències.

      Moltes felicitats pel sub50′, jo també crec que tal com estan muntades algunes curses és una marca vital per poder sortir una mica còmode en curses massives amb pocs calaixos; és una constant aquesta reclamació, i crec que amb tota la rao, de demanar que a les curses l’últim calaix comenci a partir de 50′ o 52, ja que pot haver un abisme de fins a 30 minuts entre corredors del mateix calaix.

      Vaig millorant dia a dia, noès falat no tornar a fer el burro i descansar (sort que és temps de taperin).

      Salut!

  7. Ostras David, ánimo en esa recuperación!
    Es la tercera vez que corro los 10km en Gavà y no se porque pero nunca me acaba de ir bien, supongo que tanta recta me agobia un poco. No recuerdo si siempre pica tanto pero este año si encontré un poco caro el precio. Otro pero es el primer km…buf ayer me costó encontrar hueco, quizás culpa mía que salí muy retrasado.
    Gracias una vez más por tu blog, por tus fotos y por felicitarme el cumple en plena cursa, jejeje

    • Buenas, Fernando,

      El precio creo que es el mismo los tres últimos años (las ediciones que lleva el 5k presente), a mí también me parece elevado, no tanto por la comparativa con la Mitja (al final recibes la mayoría de sus servicios y la gestión es buena) como con otras carreras de 10 km.

      Sobre el primer km, algo tiene que ver que, a diferencia de la Mitja, en el 5k y 10k hay un momento que pasamos a tener un carril justo para evitar el puente de la RENFE, eso hace un poco de embuod. Y si ya sales un poco retrasado…

      Muchas felicidades por tus… espero no equivocarme… 43 años. Y encanatdo de felicitarte en directo.

      Salud!

  8. David,

    m ‘agrada veure’t a les curses, i m’encanta que ens facis fotos – cada vegada són millors! – , però em fa una mica de pena perqué penso que en aquell moment estàs renunciant a córrer tu per fotografiar-me i animar-me a mí!

    A mí m’agrada aquesta 1/2 de Gavà, perque la quantitat de gent és correcte, i et permet experimentar aquella «solitud del corredor de fons» que a mí m’agrada, i que per mí és un dels encants de les proves de llarga distància. I fem un bon tros coincidint almb l’entranyable Marató del Mediterrani, la reina de la solitud ( jo crec que alguna vegada he fet els 42 km sencers totalment sól).

    Samarrera xul.la, «posable», bons voluntaris, i potser faltaria més públic al final, perque la lleugera pujadeta fins a les pistes fa pupa, i a mí els ànims de la gent em van ajudar molt. Ah, sí haig de criticar suament l’embolic amb els colors dels pitralls dels calaixos de la Mitja, però crec que es va solucionar fàcilment, perquè la gent es va col.locar on el seu ritme li permetia, i la sortida va ser neta i ràpida.

    En quant a mí, aquí va una mini-crònica que segurament llegiran més «incauts» que al meu propi blog 😉 Com saps, em vaig prendre aquesta mitja com a test de la marató, concretament fent el que anomenen test de pols a una hora de ritme. Es tracta de córrer al ritme previst per la marató i mirar-te el pols als minuts 5′ i 55′ ( de fet la prova té prou amb una hora, però ja posats, obviament acabes la mitja, també pel volum setmanal de kms). Se suposa que «aproves» el test, si la variació els inferior a 6 bàtecs. Si està entre 6 i 10, per prudència s’aconsella que afegeixis 1″-2″ per km al teu ritme previst; i si la diferència és de més de 10, hauries de sumar com a 5″ o més.

    Bé, jo volia testar un ritme de 4:21 /km (marató en 3:03:33, que seria la meva segona MMP), i finalment, vaig fer una altre tàctica, o «el test al revès»: no em fixava en el ritme sino en córrer a 160 bpm (que diria que està lleugerament per sota del meu llindar de lactat; les maratons que he corregut amb pulsímetre m’han sortit entre 162 i 165 de mitjana, en general, excepte les que he petat, on el pols s’ha disparat tant que no ho diré perque ningú no s’espanti). I així vaig arribar al km 10 clavant el pols, com un rellotge, a 160 bpm, A partir d’aquí, vaig voler mantenir el ritme que portava, permetent-me que el pols variés una mica, però que no passés en cap moment de 163.

    Total, que del km 3 al 18, 15 kms, 1:04:34, ritme de 4:18 /km (3″ per sota de l’objectiu), i pols entre 159 i 163 (només 4 batecs de diferència). Test superat!

    A partir d’aquest moment – que crec que és l’alçada on em vas fotografiar i xocar mans – ja volia divertir-me i vaig intentar mantenir el ritme encara que fos pujada, i pensar a partir del km 20 fotre canya. Em vaig recordar de tu, que deies que «ets incapaç de no baixar de 1.30», encara que no estiguis anant a tope. Així que, malgrat el meu temps final tenia que ser 1:31:46 si hagués fet tota la cursa al ritme teòric previst , com que portava un bon marge – ritme promig des del km 3 de 4:18 i primer km en baixada a 3:59 – vaig pensar d’ intentar fe-te un «homenatge» i signar un sub 1:30 «sense voler». I sí, al artribar al km 20 vaig posar el turbo i fins a meta a 4 el km i entrant sprintant, però petita putada, al final amb 1:30:01, em perdonaràs! 😉 Tot i així, havent plantejat la cursa com a test de ritme marató, 6è de la categoria! (de 137 corredors, no està gens malament). Que tremolin els primers de la meva categoria el dia que faci aquesta mitja anant a tope! 😉

    Bé, només afegiré, per si algú està interessat, que aquí i a la Maratest m’he plantejat dues proves que han estat positives. A la Maratest, una fast finish long run que se suposa em permetria marató a 4:17 /km (marató en 3:00:44). I aquesta de Gavà «m’admet» un ritme de 4.18 /km (marató en 3:01:26, gairebé marca personal). Pels interessats, confeso que aquests tests tenen una aplicacío més «prudencial» que «animadora». Vuill dir, si els falles són un toc d’atenció, de que potser t’has de repensar a la baixa, uns segons més lent, el teu ritme de marató. Però si els passes, no «garanteixen» la marca prevista.

    Ara bé, fa 2 anys, abans de la meva última marató, test de Gavà a 4:18 – casualment igual que aquest any, no ho vaig buscar així – i marató a 4:18 ( 3:01:18) havant sortit a buscar 3:3:30. Jo crec que en marató «la prudència no ens ha de fer traidors», però s’ha de tenir… Així que havent «fracassat» d’alguna manera a la 1/2 BCN per estratègia equivocada, estic obligat a ser prudent. Però he tingut una bona injecció de confiança, i això sempre va bé…

    I ara 14 dies de reflexió per acabar de decidir l’objectiu de la marató. Avui m’inclinaria per buscar la meva segona MMP amb 3:03:33 (bonica xifra, oi?). Ei, si algun incaut ha arribat fins aquí, un consell: en la meva opinió, d’un «dodecàleg» – 12 lleis – de marató, la primera i més important és SELECCIÓ ACURADA DE L’OBJECTIU. Si tens una marca a les cames i ets massa prudent, potser perds una ocasió que no se’t tornarà a presentar si tens certa edat (és el meu cas). Però si ets massa optimista, petaràs al 30-32, i això segurament és pitjor (per pròpia experiència).

    Una abraçada, David! Parlarem per aquí quan publiquis els consells per la Marató

    • Hola, Antoni,

      No et preocupis, crec que amb una mica de calma (sort del taperin i que la feina ja està feta) i descans crec que per la setmana que ve ja no tindré sequeles de la caiguda (o això espero).

      Sobre la Mitja de Gavà justament deia una cosa semblant en un altre comentari: en aquesta m’agrada la sensació d’anar sol i escoltar les passes dels corredors. En altres, Mitja de Barcelona m’agradaria que hi haguès una mica més d’ambient però aquí fins arribar al km 19 coimpro tal com és; la pujada, això sí, molaria amb més gent pels carrers.

      Veig que ja tens molt perfilat el ritme de la Marató, almenys en els seus límits de conservador / arriscat, això és el 70% de l’èxit a la Marató. En el meu cas serà a sub3h o destrucció… i ja veurem com surt.

      Com diuen: ya está todo el pescado vendido.

      Una abraçada

      PD: Encara espero les cròniques de la Mitja de Barcelona i la Maratets al teu bloc, que encara rodola per allà la de la Colomenca!

      • David,

        que n’ets de radical! «Sub 3h o destrucció!» Ho entenc. De fet alguna vegada he comentat per aquí que la maratoniana olímpica Eva Sanz em va aconsellar: «aunque no lo veas claro, un día puedes «tirar un maratón» y arriesgar buscando el sub 3″. No serà aquesta vegada, perque després de 2 anys sense poder fer-ne maratons per lesió, la de la tornada vull que sigui «contrloada»: split negatiu, defallida prevista en la marca i, si tot va bé, a apretar més…
        No sabia que havies patit una caiguda! Collons, si escric jo m´s línies al teu blog que tú! Una abraçada, recupera’t!

        • Però em conec prou bé i si veig 3 0 4 km abans que no aguantaré el ritme… doncs abans de petar el baixo i vaig xino xano a meta.

          A veure si aquest any va millor

  9. Hola, David.
    D’acord amb la lectura positiva de la Mitja. Un bon test o entrenament per la Marató.
    Un aspecte a millorar: la samarreta és maca i d’un color xulo…., però destenyès!!!
    Recupèra’t.

    Celestino

    • Hola, Celestino,

      Hosti, doncs mira que jo en faig servir un munt d’aquestes samarretes i mai se m’havien destenyit :O És possible que pel tipus de color que és (un vermell bastant curiòs) s’hagi confeccionat d’un altre manera i no hagi quedat prou inserit. Faré la prova aquesta nit que no me la vaig posar!

      Salut

  10. Hola David,

    Esperem ja amb ganes el teu mega-post sobre la Marató (m’acaben de passar el mail de Zurich amb el numero de dorsal) però SOBRE TOT que estiguis ben recuperat i que corris gaudint (potser amb aquest ensurt vas amb més calma, i no «petes» per massa ànims que és el que ens passa sovint a molts)

    He «aprovat» el Test de l’Antoni perquè als 5 minuts anava a 145 i als 55 minuts a 150 batecs (de fet 166 al Km 20 i només pujat per l’esprint final) per tant confirmo que el ritme de marató deu ser el correcte… però no em quedo tranquil perquè als 30 Km de la setmana d’abans vaig acabar més fresc que en aquesta mitja fent-ho tot al mateix ritme.

    Per cert, vaig tenir molts problemes per aparcar perquè les zones que altres anys habilitaven a prop del parc aquest any estaven tancades (em vaig colar i un urbano em va fer fora), el pas cap al Barnasud també tancat des del poble i vaig patir força per arribar a la sortida (excusa bona per no correr bé, però no valen les excuses per la Marató)

    Una abraçada !

    • Hola, Esteve

      Perdona el retard en respondre (a la parra, se m’havia passat). Doncs ja estem una mica millor, encara amb mal a l’espatlla i el coll, però crec que amb el pas dels dies anirem millorant.

      Si només una de totes les proves que has fet per definir sensacions i ritmes t’ha deixat sense convèncer és que entra dintre del marge i vas ben preparat per la Marató. Millor així que anar massa confiat i… fer crack a mitja cursa.

      Primera notícia que tinc amb el tema de l’aparcament, mira que altres anys s’ho van currar molt aquest punt. Jo el diumenge vaig arribar sobre les 8.30 i encara deixaven passar a Barnasud, suposo que 5 o 10 minuts després ja van tallar l’accès.

      Salut!

Los comentarios están cerrados.